Ikan Masin Terubuk...Yum3x


Salam semua...
Sila makan semua...hehehe, smlm hubby sampai dr Bintulu, so klu dh gi Sarawak tu, apa lagi yg ingat, kalau x ikan masin terubuk, kalau skli beli mmg rasa nk simpan setahun, ye la bkn senang nk ke sana, tu pun sbb hubby ada keje kt sana, kalau x, x rasa le itu ikan...hehehe
So menu hrni dh semestinye le ikan masin terubuk greng berlado,hehehe..tgk tu, weii lap le air liuq tu, dok ngencesss ke?hahahahahaha sian korang, mai mai sini, ada lg tu kt dapo...muahahahaha
Yg sedihnye hubby x dpt nk beli kek lapis Sarawak tu, ingat nk sruh belikan yg lapis2 segi tu, sian kt Moralle tu dok ngidam nk mkn itu kek, x pe tggu ye Mar, ada rezki nnti ada ler..oke..



P/S: Ada jgk darah tinggi aku ni kang mkn masin2,hahahahahaha

4 comments:

  1. Memang kalau gi sarawak tak beli terubuk masin memang tak sah la.

    ReplyDelete
  2. Memang pun ikan terubuk masin special dish bagi orang Serawak. Unkel 5 tahun kat Miri dan Kuching dulu, tahulah specialty ni. Kalau kat Bintulu belacannya lagi special, sepatutnya hubby beli belacan jugak!

    ReplyDelete
  3. Hello, I love that salt fish. Especially 'terbuk'. Love it when freshly caught too.
    You sure one good gourmet cook looking at your pics.
    Happy cooking, and have a great week, Lee.

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.