WORDLESS WEDNESDAY - LEMPENG SAMBAL TUMIS

WORDLESS WEDNESDAY - LEMPENG SAMBAL TUMIS | ALHAMDULILAH masih di beri kesihatan yang baik untuk terus menjaga anak Sis,Yana yang sedang kuarantin +VE Covid19. Keadaan kesihatan dia pun makin baik, baby dalam perut pun aktif seperti biasa dah, cuma Yana batuk-batuk aja, sian pulak nengoknya. 

Pagi semalam atas permintaan, dia minta buatkan Lempeng kosong nak makan cecah dengan Sambal Tumis. Agak lama juga tak buat lempeng, so kita buatkanlah untuk makan sarapan pagi semalam, alhamdulilah.. Moga kesihatan Yana dan babynya cepat sihat dan dipermudahkan urusan seterusnya. 

Lempeng Sambal Tumis


P/S: Harini nak masak sayur lemak nangka, dapat juga beli nangka... 

18 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Saya seminggu sekali biasa buat lempeng cicah sambal tumis. Anak-anak saya memang suka lempeng saya buat sebab dah selalu buat kot kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis jarang buat Mar, sebab takde orang nak makan kalau nak buatnya, ni anak minta, kita buatlah.. da gak geng makan..

      Delete
  2. sedap nya menu lempeng cicah sambal tu kak, moga Yana dan babynya cepat sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa Dana, sedap makan hujan-hujan kannn..
      Inshaallah aamiinn, makaseh Dana

      Delete
  3. Syukur la masih berselera lagi dak Yana walaupun kena Covid. Harap dia cepat2 sembuh dan baby pun selamat.
    Sislin silih berganti menjaga orang kena Covid, semoga terus dikurniakan kesihatan yang baik. Ameen YRA…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Now dah hilang dah Karni deria bau dan rasa.. tapi paksa juga dia makan.. dan menantu pulak dah sama +VE.. duduk sebilik dengan Yana, Sis jaga.. makaseh Karni doakan Sis..

      Delete
  4. Selamat melempeng selera
    Semoga yana cepat sembuhnya

    ReplyDelete
  5. Ya Allah sedapnya lempeng. Moga cepat sembuh buat anak sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah, makaseh Min.. now menjaga menantu pulak tambah sorang lagi ...

      Delete
  6. Syafakillah untuk anaknya Lin.. sedapnya lah lempeng, tapi Kak Sue tak pernah buat. Nanti nak buat jugak lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makaseh Kak Sue..
      Yaa ke Kak tak pernah buat? Bolehlah cuba nanti..

      Delete
  7. Alhamdulillah keadaan baik baik je. Semoga cepat sihat dan habis kuarantin. Sedapnya lempeng cicah sambal tumis. Sayur nangka! dah lama teringin nak makan.huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah Fizah, semuanya baik-baik aja..

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment