Saturday, May 22, 2010

Air longan sejuk + panas

BY Sis Lin IN 2 comments



Salam semua..

Selamat berhujung minggu buat semua, pekabar semua? baik2 ka? moga2 sihat dan ceria selalu, amacam hrni? Lin hrni masih menunggu dan menanti kepulangan mr.hubby balik memancing dr Pulau Tioman, dapat ke tak ikan tu yek? besar ke, kecik ke, penuh ke tong tu..hurmmmm
Ok le, waktu Lin menulis entri nie, Lin bru je selesai masak untuk tghri nie, ntah le lauk cmpak2 je, masak 2 menu je hrni, mana tau kot2 dpt ikan tenggiri ka, sedapnya masak asam pedas kan, dh stanby rencahnya tu, so sambil memasak td rebus le buah longan kering yg masih ada stok dlm peti ais tu, ye la cuaca kejap2 sejuk, kejap2 panas ni, klu dpt hirup barang 3-4 cawan, letak ais pergghhh lego anak tekak den..
Kalau malas kang masuk le dlm jag, kisar ais batu, wah dh mcm aisblend dh ek..sedapnyaa..
Ni kang jap2 lagi mau buat rojak petis, ala petis tu kawan bg, sebungkus besar, mau makan byk2 kang bau ketiak aku petis tu..hahahahaha bahan2 dh siap cuma lupa pulak beli kangkung..huhuhu malas betul nak ke kedai ler..adeiii.


P/S: Mata dh mula mengantuk ni, wah bantal bushuk memanggil2 dh tuh..krooohhh


With Love

2 comments:

  1. alamakk..sudah mengidam sama air longan pulak dah hari ni..hari ni dah blogwalking banyak blog,ramai cerita pasal makanan yang susah nak dapat time2 camni je..haihh..

    ReplyDelete
  2. Sendra: alahai sian dia,biasa le hujung mggu semua dok rehat masak dan masak je kat uma..heehhehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..