Thursday, May 27, 2010

Ke hulu ke hilir mencari KOMPANG

BY Sis Lin IN , 1 comment







Salam semua..

*Sambungan dr entry diatas*
Ok la, balik dr rumah mak je, Lin dgn Ana ke Pasar larkin, sbb anak Lin,Amat cakap cikgu kata kt sana ada jual, jgn tidak owang kata, pi le tengok kot2 ada, pusing punya pusing, x nampak pun kompangnya, so terus tanya ada pakcik kt kedai baju tu, rupanya dia kata dulu mmg ada jual, tp skrg dh takde, so dia bg tunjuk jalan kt mana tempat membuat kompang tu, alahaii rupanya kt Kg Melayu Majidee sana, dekat bebenar le dgn uma mak tu, so dpt je info terus gerak ke sana, tapi Lin sggh jap ke bawah, nak beli siput sedut, hrtu order dgn Mamayatie, tak cukup makan, teringin nak makan lagi, so kena masak le sendiri..huhuhu
Sampai je kt Majidee, terus menuju arah yg di berikan pak cik td, cari2 gak yg mana satu kedainya ek, tgk2 semua rumah bkn kedai ni, so tanya lagi, jgn malu bertanya nnti sesat jalan, akhirnya jumpa jgk rumah ala2 mcm kedainya tu, bila turun je dr kete, alamak..uwekkk nak termuntah rasanya sbb bau kulit yg di jemur tu, budak tu kata, tu dh 2hr jemur dh kurang bau, eee tak tahan rasanya uwekkk..
Masuk je dlm kedai tu, wah mcm2 kraftangan dan peralatan muzik tradisional ada di jual di sana, kompang pun dr pelbagai saiz ada di jual, alhamdulilah akhirnya dapat jugak mencari dan membeli untuk anak Lin tu, minat dan semangat dia tu bikin kita pun teruja nak ikut kemahuannya..huhuhuhu
Harga kompang tu berbeza2, ikut saiz kompang, yg Lin beli sz 12 kot..harganya rm75..tips dr budak tu awas! dgn yg tiruan, bkn la tiruan tapi yg murah tu dtgnya dr Indonesia, bentuk kompangnya pun dh tau lain, so klu rosak tak boleh repair, kira mcm pakai buang la, biaq le nak membeli tu kalah membeli menang memakai, sok2 boleh simpan untuk anak cucu..heheheheh
Maaf la dik uii, ko cite pasal kompang tu, haram akak tak tahu pebende tu, main ye ye kan jek..last2 Lin tanya balik budak tu apa maksudnya tuh..hahahaha di gelakkan plk aku nie..hahahahahaha dia cite mcm faham jek..kakakakakah sabo je le aku..


P/S: So pesanan untuk Amat, lepas ni kalau2 memekak je kt uma, haaa siap la mak kompang balik kt muka tu yek..hahahahahaha


With Love

1 comment:

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..