Tuesday, May 25, 2010

Ikan 3 rasa Mat Gebu.

BY Sis Lin IN 6 comments



Salam semua...

Ermmm yummy..aduii liurnya tengok ikan tu kan, sedapnya..ye ke sedap, mana kowang tau sedap? :p
Haritu hubby Lin mancing dapat le jugak ikan, penuh 1 tong, mcm2 jenis ikan ada, ada 1 tu ikan tapak kasut, tapi tak dapat tak sempat nak amik gambo, sbb derang dah kemas2 tong, mmg pelik ikan tu, anak sedara hubby yg bawak balik..
Cuma yg hubby amik ikan yg besar2 je, mcm ikan kerapu, ikan merah, ikan unga, dan juga ikan kembong gan selar, kalau Lin mmg tak suka ikan kerapu tu, ntah ek, mgkin sbb isinya tu kot, Lagi pulak ikan bersisik, lagi le Lin tak suka, malas betul nak menyiang ikan bersisik..huhuhuhu..
Ikan kalau baru mmg sedap kan, so fikir punya fikir nak masak apa, akhirnya ikan kerapu terlebih dahulu di korbankan untuk masak 3rasa, sampai bau satu badan hanyir dek menyiang ikan kerapu tu,bwekkk...sekor yg kecik Lin hantar kedai masak taucu berlado, sekor yg besar ni Lin masak 3rasa, respi  dr Mat Gebu, tu le hasilnya, yg ikan taucu tu, terdelete plk gambonya..huwaaaaaaaaa *gateii nak tgk zoom last2 terdelete..* takpe la janji kerapu ado..rasa mcm tawar je sikit ikan tu, tp hubby makan 'no komen' sedap le tuh..kekekekekeke
*respi dr CMG klik sini 



P/S: Ni hrni tak masak berat2, sbb hubby kata 'on diet' makan malam gumuk, so anak2 makan ringan2 je apo yg ado..hehehehe


With Love

6 comments:

  1. wah sis lin, ikan segar memang sedap masak ikan 3 rasa, sedapnya ....rajin suami sis memancing...

    ReplyDelete
  2. perghhhhhhhh terbaik dari ladang ni kak!

    ReplyDelete
  3. hu.. sweet sour kan... sedap sey...

    ReplyDelete
  4. best ar sis salu dpt mkn ikan segar...pandai masak plak tu...terliur seh...

    ReplyDelete
  5. best ar sis salu dpt mkn ikan segar...pandai masak plak tu...terliur seh...

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah membaca dan beri ulasan/komen..
Sebarang cadangan dan pendapat anda, amat di alu-alukan....
TQ..