BERMAIN SAMBIL BELAJAR SECARA PERCUMA DENGAN MONEY GAMES

Sis Lin
2
BERMAIN SAMBIL BELAJAR SECARA PERCUMA DENGAN MONEY GAMES | CUTI sekolah dah nak dekat ni, haa mesti Mak-Mak dan Pak-Pak agak pening fikir nak urus anak-anak ketika di rumah kan? Ye laa kalau seorang dua masih mampu bertahan nak handle tapi kalau dah empat lima orang, kau ngase? Tak ke berantakan satu rumah kalau memasing bermain. 

Untuk Sis memang Sis takde anak kecil tapi kalau hari-hari dengar rungutan adik-adik yang handle anak-anak memasing, memang Sis sendiri pun pening oii dengar, kadang tu sampai Sis suruh laa adik-adik datang sini lepak, dan Sis melayan anak-anak sedara Sis semua, so dapatlah Mak-Maknya berehat sekejap kan.. 

Bermain Sambil Belajar Secara Percuma Dengan Money Games

Dah nama pun budak, kalau bermain, memang cepat jemu, kadang tu kata nak main badminton, ehhh tak sampai sejam, dah masuk rumah, penat katanya, panas laa dan haus laa, last-last apa yang dia capai? Handphone juga kannn.. gadjet juga yang boleh anak-anak sedara duduk lama melanguk tengok phone memasing. Cuma kena pantau juga, takut entah apa yang mereka tengok kan dalam phone mereka. 

Sis pulak suka kongsi dengan anak-anak sedara permainan-permainan online yang buat mereka suka nak main dan tak jemu. Contohnya macam bermain sambil belajar secara percuma dengan Money.Games. Money Games tu banyak gilerr game dia, mula tu anak-anak sedara taknak juga main, tapi bila dah cuba satu dua games, haaa terus suka. 

Bermain Sambil Belajar Secara Percuma Dengan Money Games

Salah satu sebabnya mereka suka, sebab games dia takde iklan yang menganggu dan gamenya mudah dan cepat nak belajar, tambah-tambah lagi semuanya mengenai matematik atau kira-kira dalam nombor. Tak semua bebudak suka belajar matematik begini dalam kelas, so kita kasi mereka enjoy kejap bermain Money Games ni di online. 

Games dia banyak katagori, samaada belajar macam mana nak mengira duit, atau game-game yang fun-fun yang menguji minda dan akal untuk selesaikan masaalah permainan dan juga game yang memerlukan daya kekuatan IQ untuk menjawab soalan, banyak pilihan game yang ada dalam Money Games ni. 

Bermain Sambil Belajar Secara Percuma Dengan Money Games

Sis pun kadang ada juga bukak melalui desktop, bukan kata anak-anak jerr boleh bermain game sebegini, tapi kita yang dewasa ni pun boleh, sekurangnya kita belajar dan mengisi masa lapang tu dengan benda yang berfaedah. Maklumlah lama tak masuk sekolah kan, kadang 3 + 4 pun blur-blur nak jawab hahahahaha.. 

Gamenya pun sesuai untuk anak-anak yang dah mula bersekolah tabika sehinggalah ke peringkat sekolah rendah. Yang menengah nak main pun boleh sangat, sebab ada juga game yang hard game yang menguji ketahanan mental dan fizikal. Sesekali main game ala-ala kekanak ni kan, apa laa salahnya, seronokkk... 

Bermain Sambil Belajar Secara Percuma Dengan Money Games

So far memang Sis sukalah dengan permainan game online ni, sebab FREE satu hal, TANPA IKLAN pun satu hal, yang penting budak DIAM hahaha, so anak-anak seronok bermain tanpa iklan. Rimas kan kalau main tiba-tiba iklan kuar, kacau daun betul... hangin jerr satu badan.. 

Bukan game mengenai kira-kira jer korang boleh main, ada banyakk lagi game yang di sediakan dalam Mortgage Calculator ni, korang pepandai laa pilih dan klik mana yang korang suka okay.. Yang pasti cuti sekolah ni Mak-Mak dan Pak-Pak takde laa pening kepala nak handle anak-anak, kasi je phone, dan biarlah anak-anak bermain sambil berlajar di Money Games ni yaa..

Mia dan Danny pun suka... 


P/S: Untung bebudak sekarang kan, zaman Sis dulu, main sepak Yemmm je ko hahahaha.. 

Post a Comment

2Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Bagus ada game macam ni. Mengasah minda anak-anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa budak pun leka bermain sambil belajar...

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!