WORDLESS WEDNESDAY - NASI DAGING

WORDLESS WEDNESDAY - NASI | KORANG tau ke asal Nasi Daging ni dari negeri mana? Setahu Sis laa, nasi daging ni asal dari Utara sana, sebab nasinya di makan dengan sambal asam kerisek. Tu pun ada salah seorang kawan Sis stay Johor tapi orang Kedah, dan dia selalu masak nasi daging gini dan bagi Sis. Pun sama ada sambal air asam kerisek. Sedap kemain kann..

Tapi yang ni Sis beli dengan jiran setaman. Sebekas berapa RM, Sis lupa nak tanya, ye laa dalam keadaan semua barang naik ni, kadang malas juga nak tanya, jadi isu sensitif plak kang, dari nak membeli, terus tak jadi dengar harga, so agak rasa nak makan, beli jerr laa walau harganya melambung.. tu Sis laaaa.. Tapi banyak, sebekas tu penuh sepinggan bila di keluarkan, alhamdulilah.. 

Nasi Daging

Nasi Daging


P/S: Harini nak masak apa ekkkk? ...

10 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Sedap.. tp x pernah lg rasa yg ori dr utara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa, tak tau betul ke tak dari Utara nasi daging ni..

      Delete
  2. Macam sedap.. daging tu masak apakah.. tapi nasi mcm nasi Arab.. ye kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap Nonnn, daging tu di bakar, lembuttt.. yess lebih macam nasi arab daaaa

      Delete
  3. Rasa mcm pernah makan sekali tapi tak ingat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn sedap betul, lagi makan dengan air asam tu..

      Delete
  4. sedapnya... pernah juga buat nasi daging tapi tak reti buat sambal dia tu.. buat kari aje dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr Yan, jiran buat ni sedap betul.. boleh habis makan sepinggan tu haaaa

      Delete
  5. Dari kedah rasanya kak, pernah makan yang kawan buat sedap betul daging tu lembut, kene lak dengan kuah sambal dia tu dgn nasi dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa, rasa memang dari Utara kann.. sana femes dengan daging cecah asam gini gak kannn

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment