WORDLESS WEDNESDAY - SAMBAL CILI JERING @ JENGKOL

WORDLESS WEDNESDAY - SAMBAL CILI JERING @ JENGKOL | AGAK lama tak masak sambal cili jering macam ni, sebab mata tak jumpa jering, kalau jumpa memang akan beli. Korang pandai tak makan jering? Kalau orang Jawa panggil Jengkol.. kita panggil Jering.

Yang pandai makan jering ni, Suami dan juga anak Sis,Yana.. yang lelain semua tak pandai, jangan kata jering, petai pun tak boleh bau hehehehe.. Cuma jering kali ni agak muda, so masak tu tak payah lerr di rebus atau di goreng dulu, hanya tumis-tumis garing aje dengan ikan bilis dan juga cili padi, bawang dan belacan sikit.. makan dengan nasi panas, ermmm tahun depan aje diet yaaa Yana hahaha.. 

Sambal Cili Jering @ Jengkol

Sambal Cili Jering @ Jengkol


P/S: Dah tak sabar nak pi HOLIDAY ...

2 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment