SACHA INCHI OIL MELANCARKAN PEMBUANGAN AIR BESAR AKU TANPA SEMBELIT!

Sis Lin
13
INCHAOIL MELANCARKAN PEMBUANGAN AIR BESAR AKU TANPA SEMBELIT! | Yup, itu yang Sis nak tekankan pada tajuk setelah hampir 2 minggu setiap pagi Sis amalkan meminum Inchaoil dari produk Inchaway ni.

Kawan Sis rekemen minta cuba, sebab dalam usia Sis yang dah nak masuk 44tahun ni, kekadang tu banyak ragam pulak perut ni, terutamanya ketika nak membuang air besar. Tapi pada mula nak mencubanya, Sis tak terfikir langsung setelah meminum Inchaoil ini, ianya memberi kesan pada pembuangan air besar Sis, sebab biasanya kalau produk minuman macam ni, ianya lebih kepada kesan pada kulit, tapi tindak balas pada Sis lain plak jadinya..

Inchaoil atau Sacha Inchi Oil dari Inchaway ini adalah satu produk yang mengandungi kandungan Omega yang banyak, yaitu mengandungi Omega 3 (40%), Omega 6 (46%), Omega 9 (8%) dan juga kandungan bahan khasiat lain-lain.

Inchaway memiliki ladang Sacha Inchi tersendiri yang seluas 1.000 ekar dan di proses di sebuah kilang di Johor. Penanaman tersebut sama sekali tidak menggunakan baja kimia dan racun perosak. Buat masa ini, ladang itu dikendalikan sendiri oleh seorang profesional Taiwan yang berpengalaman bertahun-tahun dalam penanaman pertanian.

Ermm Sis pun tak pasti bagaimana rupa buah Sacha Inchi tu haa..sebab memang tak pernah pegang dan tengok..  kalau nengok (gambar bawah sekali) macam bunga cengkih, tapi.... eh entah ek...



Apa itu Sacha Inchi Oil

Minyak dari buah ajaib Sacha Inchi ini, dianggap sebagai bahan mentah terbaik untuk minyak sayuran dan produk kosmetik semula jadi di dunia dan telah memperoleh Anugerah Emas di Pameran Dunia pada tahun 2007, yang disebut-sebut sebagai EPA (asid eicosapentaenoik). Mereka menggunakan teknologi pembiakan sejuk untuk pengeluaran untuk mengekalkan nutrien yang paling semula jadi dari minyak Sacha Inchi, dan tidak ada bahan lain yang ditambahkan. 100% kualiti dijamin.

Ianya telah disahkan minyak Sacha Inchi ini adalah makanan umum dan sesuai untuk penggunaan semua golongan (berumur di atas 2 tahun). Ia mempunyai beberapa manfaat kesihatan untuk tubuh manusia. Selain menjalani ujian SGS di Malaysia dan Taiwan secara berkala, kualiti minyak Sacha Inchi Inchaway ini telah disetujui oleh banyak institusi pentadbiran di Singapura dan untuk melindungi hak dan kepentingan pengguna dan juga insurans liabiliti produk telah dibeli.



Khasiat dan Kelebihan Mengamalkan Sacha Incha Oil 

Minyak Sacha inchi benar-benar mentah, bebas kolesterol, dan tidak mengandungi bahan pengawet tambahan. Ia meningkatkan kulit yang sihat, mengatur dan membantu kesihatan otak, membantu diabetes dan penurunan berat badan, menenangkan sakit artritis, mengawal tekanan mata, membantu mengekalkan fungsi ginjal yang betul, dan banyak lagi.

Sacha Inchi adalah makanan yang sangat padat yang memenuhi keinginan lapar korang. Dengan 13 gram lemak sihat, lebih daripada 8 gram protein, dan 5 gram serat, Sacha Inchi adalah makanan ringan yang sempurna untuk membantu korang merasa kenyang.

Antaranya:
- Membina Otot
- Tahan lapar
- Menggalakkan Berat yang Sihat
- Menyokong Kesihatan Pencernaan
- Meningkatkan Fungsi Otak
- Meningkatkan Mood
- Mengatur Proses Biologi
- Omega yang Banyak
- Melawan Keradangan
- Sistem Imun Bolsters


Cara nak meminumnya :

Nak minumnya pun senang, korang boleh minum satu paket selepas sarapan bersama makanan atau minuman kegemaran korang. Macam Sis, setiap selepas sarapan akan minum teh hijau, so Sis akan tambahkan satu pek Sacha Inchi Oil ke dalam minuman Sis.

Memang ianya nampak macam minyak, dah nama pun 'Sacha Inchi Oil' hahahaha.. so memang laaa berminyak, tapi bila korang dah minumnya, takde laa rasa minyak nauu.. alaa macam minum minyak zaitun je gitu..

Korang boleh cuba, Sis masa mula cuba pun nak telan pun kelat-kelat muka, bila dah hari-hari, rasa dah biasa dah, pulak bila nampak kesannya. Memang pembuangan air besar Sis lancar dari selalu. Maksudnya, tak payah nak duduk lelama dalam tandas, kalau tak, kena lee tunggu nak meneran hehehehe..

Perubahan pada kulit tu, mungkin ada juga, sebab rasa muka tu fresh sikit, kalau tak macam kusam aje..amik gambar pun takde seri, sekarang nengok dalam gambar, kemain berseri-seri wajah Sis ko hahahaha.. Ye laaa kita sendiri minum, kita tau laa kesannya kan..



Haa tu dia buahnya sebelum ianya di proses untuk mengeluarkan minyaknya. Ajaib kann, buah macamtu aja dapat hasilkan minyak yang berkualiti tinggi untuk kesihatan. Rugi korang kalau tak mencubanya.

Dan yang penting, produk Inchaway ni mempunyai sijil HALAL .

Harga sekotak besar tu MYR 298.00 dan ada 85 sachets (3ml)
Haperr mahal ek? Okaylah Sis bagi korang guna promo code SISLIN2020 masa pembelian dan korang akan dapat diskaun sewaktu pembayaran. Haa suka tak?..

Bagi korang yang ingin mencuba atau inginkan maklumat lanjut atau yang memang menjaga ksihatan badan, korang boleh terus ke website https://inchaway.my/ ya..

Atau ke Facebook | Instagram


P/S: Dah makin berumur ni, kenalah banyak makan dan kinum supplemen kan, kalau tak, reput laa tulang sebelum masanya hehehe.. 

Post a Comment

13Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Minyak zaitun pon tak pernah minum so tak boleh bayangkan rasanya. Hehe. Setiap hari kalau tak membuang confirm resah taw. Baguslah sesuai dengan badan sis.

    ReplyDelete
  2. Pernah rasa minyak zaitun tu macamana.. adoii.. tak tertelan.
    Sekali je pernah rasa.
    So soleh imagine la hat ni rasa mcm mana..
    Harga dia pun mak aihhh. Haha..

    ReplyDelete
  3. Siapa yang ada masalah sembelit, bagus minum ni

    ReplyDelete
  4. fuhhh first time tahu pasal sacha inchi ni. Buah dia pun first time anmpak. Banyak khasiat bila minum sancha inchi oil ni ye.

    ReplyDelete
  5. atie mmg ada masalah sembelit. jadi minum cleanx tea... tapi sakit memulas dia sungguh tak boleh tahan.. so,lepas ni nak try minum sancha inchi oil ni la pula

    ReplyDelete
  6. aku baru start minum pagi tadi..aku minum terus dari sachet tu..perghh ngkoo nak termuntah balik memula tu, tapi nasib baik tahan...lepas tu berjam2 awal tu aku sendawa bau timun...hahahhaha

    ReplyDelete
  7. Wow harga dia bleh tahan juga tu kak. Tapi kalau bagus utk kolestrol tinggi. Memang confirm masyarakat cari. Saya pun nak beli untuk mak saya.

    ReplyDelete
  8. Macam bunga cengkih betul. Hehe. Ke mmg bunga cengkih tapi belum dikeringkan? Tp memang minyak bunga cengkih banyak khasiat.

    ReplyDelete
  9. First time dengar pasal buah sacha ni. banyak gak manfaat berbaloi la harga mahal pun

    ReplyDelete
  10. info baru ni, first time Mat Drat dengar nama Sacha inchi ni. 1st juga nampak buah ni...
    Byk kandungan Omega 3 dia... bagus ni

    ReplyDelete
  11. Firstime nampak produk ni.. Jenis berminyak ke.. Alamk seram pulak nak mabil.. Ehehe.. Tapi baca akm lawas perut lepas ambil, bgus ni

    ReplyDelete
  12. FIrst time juga dengar pasal produk Sacha ni. Banyak betul produk suplemen kesihatan seakrang ni

    ReplyDelete
  13. first time tau asal produk ni. nampak menarik. selama ni saya minum green tea panas je tiap2 malam. mungkin lepas ni boleh try produk ni pulak :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!