Header Ads


WORDLESS WEDNESDAY - MEE HOON SUP DAGING


WORDLESS WEDNESDAY - MEE HOON SUP DAGING | Sekali nengok balik Mee Hoon Sup Daging ni, terus tertelan ayaq liur Sis dibuatnya. Sebabnya sangat sedap dan isi daging dia padu penuh semangkuk. Bukan tu aje, di makan pula dengan sambal kicap cili tu, waduh! Bikin hirup kuah sampai licin mangkuk ko hahahaha..

Kebetulan sewaktu sampai kedai makan ni, cuaca memang redup-redup sejuk macam nak hujan. Tekak dan perut masih kenyang, tapi dek melayan Suami makan so Sis orderlah Mee Hoon Sup Daging ni.

Memang berbaloi order walaupun perut kenyang, sekali hirup kuahnya, perghhhh... segar rasa sup tu..Suami pun kata sedap. Patut masa dia masak, bau kemain sedap bau sup, rupanya memang benar..

Di mana? Di kedai makan Mee Udang Galah, Rompin.



P/S: Tengah fikir, makan apa best kat Melaka ni ek...ermmm ..

20 comments:

  1. Apa je sup kuah dia main peranan kan Sis.Hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, bila sup dia rasa segar dan sedap, walau kosong pun dah sedap...

      Delete
  2. Replies
    1. Kannn Atie, menaip ni pun terliur gak hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. Yaa Wak, tapi malas nak pergi jauh, makan aje area hotel, tapi takde ikan bakar, satay aje ado...

      Delete
  4. style sup daging letap tomato tu. sedap ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, rasa fresh kan Mar, makan time panas, letak sambal hitam tu...

      Delete
  5. tengah-tengah tak sihat selsema gini sedapnya layan mehun sup gini kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...tu yang Sis tengah bayangkan tu, dapat hirup panas, sedapnyaaa lahaiii...

      Delete
  6. Sedapnyaaa.. layan waktu petang syiokkk habisss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn Ina.. makan dengan sambal hitam pedas tu, arghhh nikmatnyaa...

      Delete
  7. lapo pulak rasa

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2020/08/ada-nak-order-origami-3d.html

    ReplyDelete
  8. Saya suka betul sup daging kalau letak carrot, tomato dengan batang saderi. Dia punya rasa bercampur2 tu memang layan habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis pun sama, cuma jarang masak macamtu sebab nanti Sis aje sorang yang makannya...

      Delete
  9. nampak pun mmg mcm sedap sebab kuahnya tu tak cair sangat tak pekat sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr Ammi, sesedang rasa, janji kuah dia memang segar dan sedap bila di hirup..isi pun banyak..

      Delete
  10. makan asam pedas lah kalo melakaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buhsan...Suami aku pun taknak hahahaha...sana banyak asam pedas tetel hehehe

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.