KHASIAT HALIA HITAM YANG RAMAI TAK TAU

Sis Lin
4
KHASIAT HALIA HITAM YANG RAMAI TAK TAU | JANGAN kata korang, Sis juga baru tau khasiat halia hitam ni setelah mencubanya sendiri dalam beberapa minggu ni. So harini Sis nak kongsikan dengan korang. Makumlah semakin berusia, kesihatan ni makin banyak masaalahnya. Lagi pulak kalau ikut 'keturunan', memang ada sejarah penyakit kronik. 

Tapi orang kata, 'cegah sebelum parah', so diri sendiri kena alert laa dari segi kesihatan. Bukan aja kesihatan, bab pemakanan pun kena jaga, Sis sendiri pun ada masa jadi takut juga yaa, pergi makan sana sini, kadang tu sampai Sis dah tolak banyak jemputan makan, sebab nak kawal sedikit makan tu. Sendiri mau ingatlah kan. 

Korang pun tau kerja Sis buat apa kan, makanya Sis sendiri amik langkah untuk menjaga kesihatan Sis dengan mengambil beberapa suplemen tambahan untuk tingkatkan kesihatan dan juga mengelak dari berlakunya penyakit kronik. Yang penting kita usaha kan. 

Jom Sis kongsikan dengan korang ..

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Terkini Sis mencuba produk VR4 kapsul 100% ekstrak halia hitam. Hasil kajian mengenal pasti Halia hitam mengandungi kandungan bioaktif fitokimia yang sangat unik dan sukar didapati di dalam tumbuhan lain iaitu Methoxyflavone. Ianya juga mengandungi antioksidan yang sangat tinggi sehingga 86% di mana antioksidan sangat diperlukan oleh tubuh untuk menyahkan radikal bebas di dalam tubuh manusia.

Apa yang Sis baca, banyak kajian perubatan oleh pakar dari serata dunia telah dijalankan selama puluhan tahun dan ianya terbukti berkesan terhadap kesihatan dan juga masalah sakit kronik. Tetapi malangnya ianya tidak dapat dikomersialkan akibat kesukaran mendapatkan bahan mentah. 

Kelebihan Kapsul  VR4
  • 100% Ekstrak Asli Halia Hitam - Membantu menurunkan paras gula dalam darah.
  • Tenaga Dalaman - Memberikan tenaga, mengurangkan kolestrol & paras gula dalam darah. Meningkatkan keinginan seksual pada yang dah lama tak bersama.
  • Sakit sendi - Membantu mengatasi arthritis dan penyakit sendi.

Sejak Sis amalkannya, kekuatan badan dan tenaga Sis lebih cergas, kadang tu keluar masuk rumah ke sana ke sini, tapi badan tak rasa sihat, tak letih dan tidak rasa otot tu sakit. Lain sebelum ni, mudah penat dan cepat mengah. Dan yang bagusnya, sakit lutut Sis tu berkurang sakitnya, alhamdulilah. 

Sebagai permulaan, Sis amalkan memakannya 1 biji pagi dan 1 biji malam. Sebab Sis nak tengok dulu reaksi pada kesihatan Sis dulu, so far now okay jer.  

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Apa itu BLACK GINGER (Halia Hitam)?

Korang pernh tengok ke Halia Hitam? Black Ginger (Kaempferia parviflora) merupakan tumbuhan herba dari kumpulan keluarga Zingiberaceae . Tumbuh di Asia Tropika THAILAND. Sejak sekian lama, ia telah digunakan secara TRADISIONAL sebagai penambah tenaga , minuman tonik malah ia juga terbukti dapat menyembuh dan merawat pelbagai penyakit tanpa memberi kesan sampingan.

Sekiranya korang sedang mencari penawar yang boleh membantu korang ke arah kesihatan yang lebih baik, maka produk VR4 Halia Hitam adalah pilihan Tepat. Korang cuba dulu, baulah tau khasiatnya. Di antara Khasiat yang ada pada Ekstrak Halia Hitam adalah ; 

  • Membantu meningkatkan antibodi dan sistem imun tubuh terutama bagi kanak-kanak
  • Sumber vitamin dan mineral (vitamin C, vitamin K, dan vitamin B dan tinggi fosforus, magnesium, kalsium, zink dan zat besi)
  • Memberi tenaga dan stamina
  • Membantu meningkatkan hormon libido lelaki dan wanita
  • Membantu menstabilkan hormon dan mengatasi masalah menstrual wanita.
  • Membantu melancarkan sistem pencernaan dan meningkatkan metabolisma tubuh
  • Awet muda (kaya dgn vitamin c untuk kesihatan kulit ).
  • Anti bakteria (membantu melawan jangkitan bakteria).
  • Anti allergy  (membantu mengatasi masalah alergi dam gatal)
  • Anti inflamatory (anti radang yg berkesan terutama utk penyakit kronik)
  • Tinggi antioksidan (menghalang radikal bebas dan meningkatkan imunisasi tubuh)
  • Membantu mencegah penyakit strok
  • Membantu menurunkan paras gula dlm darah
  • Membantu memulihkan penyakit gastrik dan ulcer
  • Membantu mengurangkan risiko kanser terutamanya kanser payudara
  • Membantu mencegah dan merawat kanser prostat
  • Membantu mengatasi arthriasis dan penyakit sendi
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Baik utk peredaran darah dan penyakit saraf
  • Membantu menenangkan minda dan menguatkan daya ingatan

Bagus kan?.. 

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Bagi korang yang mengenali Sis, mesti korang tau yang Sis ni suka minum kopi kan? So untuk mendapat lebih kebaikan dalam kesihatan, Sis juga sekarang dah minum Kopi Vcafe Ekstrak Halia Hitam ni. Yaa pun ada halia hitam. Banyak kelebihan yang ada dalam Kopi Vcafe ni. Yang paling bagusnya, Sis tak mudah mengantuk dan letih dan juga rasa dia sedap. 

Khasiat Kopi Vcafe ; 
  • Mesra Kencing Manis - Tiada gula pasir sebaliknya menggunakan"nano sweetener". Ekstrak tebu hitam yang mempunyai rasa manis tetapi tidak menaikkan gula dalam darah. Sesuai untuk yang rindu dan dah lama tak minum manis.
  • Ekstrak Halia Hitam - Memberikan tenaga, mengurangkan kolestrol & paras gula dalam darah. Meningkatkan keinginan seksual pada yang dah lama tak bersama.
  • Ekstrak Manggis - Memberi tenaga & sumber utama anti oksidan. Wajah akan nampak lebih berseri & segar.
  • Biji Kopi Premium Brazilian Arabica diimport khas dari Brazil tetapi di proses di Malaysia - Meningkatkan metabolisma. Menurunkan berat badan.

Sis minum sepaket kopi Vcafe ni setiap pagi sebelum dan selepas makan. Untuk korang yang ada diabetes tahap 2 disarankan ambil 2 paket sehari pagi dan malam. Sis baca kopi ni boleh turunkan berat badan juga, hehehehe.. 

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Dah alang-alang makan VR4 dan juga minum kopi Vcafe tu, Sis sekalikan juga mencuba V20 Love Women With Arabic Spices ni. Yaa ketiga-tiga produk ni adalah di bawah satu brand Volten International. So mudahlah untuk Sis dapatkan kesemua produk dalam satu masa. Yang V20 Love Women ni untuk minuman tambahan wanita, tak kisahlah dah berkahwin atau belum. 

V20 Love Women ni adalah campuran minuman botani Delima, Madu, Ekstrak Sarang Burung dan Halia Hitam. Yaa ada juga halia hitam dalamnya, tu yang bagusnya. Apa khasiatnya? ; 

  • Membantu mencantikkan kulit menjadi lebih halus, cerah dan anjal.
  • Membantu mencegah penyakit seperti fibroid, ketumbuhan, kanser rahim dan kanser payudara.
  • Membantu mengetatkan faraj, menghilangkan bau, keputihan dan melancarkan haid.
  • Membantu menganjalkan payudara, punggung dan kempiskan perut.

Dan ada banyak lagi.. kena cuba dulu sendiri, sebab tahap kesihatan dan imun badan manusia ni berlainan kan.. Sis amalkan minum sebelum sarapan pagi atau sebelum tidur. Sachet pakaging dia pun mudah nak bawa ke mana-mana. 

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Khasiat Halia Hitam Yang Ramai Tak Tau

Korang kalau baca, mesti korang ingat Sis ko ni nak menjual, atau sebab review.. tak mengapa, kalau korang nak beli, silalah cuba, kalau kata review, memang laa, dah kita cuba, kita kongsilah, kot ada yang membaca, memerlukannya. Sis tak kisah pun, janji Sis berkongsi atas apa yang Sis amalkan dan khasiatnya setelah mengamalkannya. Janganlah kata diri kita ni sihat yaa.. Harini mungkin sihat, hari esok kita tak tau, so mencegah lebih baik dari merawat. 

Sis menulis sebab tergolong dalam keluarga yang berpenyakit kronik, samaada kencing manis dan juga kanser payudara. So memang takut yaa kalau dah ada 'keturunan' berpenyakit ni. Sikit tak banyak, mesti nanti akan adalah dapatnya sakit. Dan tak salahlah kalau kita mencuba, atau usaha untuk mencegahnya kan. 

Produk dari asiaemall.com ni ada plebagai produk, cuma yang Sis amalkan hanya 3 produk ni aja. So far memang alhamdulilah, ada kesannya pada kesihatan Sis. Sebelum nak makan dan minum produk ni pun, Sis banyak buat kajian dan banyak membaca, bukan sembarang yaa beli terus makan atau minum. KIta tak tau kesan sampingannya kan. 

Dan paling Sis tak risau, ianya adalah sah HALAL dan mendapat pengikhtirafan dari KKM. So takde laa Sis rasa was-was nak makannya. Kandungannya pun dari tumbuhan semulajadi dan tidak ada sebarang bahan terlarang. Korang bolehlah check sendiri ya. 

Tak salah kita mencubanya. Dari yang sakit menanggung sakit tanpa ada perubahan, yang sihat tiba-tiba sakit, makanya kita usaha laa kan. Nak seribu daya, taknak... sendiri laa beringat.. banyak Sis baca semua testimoni yang berkongsi pengalaman mereka mengamalkannya. Alhamdulilah semuanya bertambah baik.. yang penting sabar dan yakin, tu yang penting. 

Kalau korang nak mencuba produk Volten International ni, atau ada sebarang pertanyaan mengenainya, korang boleh hubungi kawan Sis ni ; 

Southern,Johor Bahru :
Ben Maison 01128628678
Ms Suganthi 0173371834

Central,Kuala Lumpur,Selangor :
Bryant Lee +60 12-988 9935
Ms Ching +60 16-773 8386

Moga ianya bermanfaat buat korang semua.. 


P/S: Mana nak cari halia hitam ni yaaa?.. Kalau ada siapa tau, komen yaa.. 
Tags

Post a Comment

4Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Ooo kita baru tau pasal ni..nnt nak try la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cuba Min, Sis dah mencubanya, tu yang bagus, Sis kongsi sini..

      Delete
  2. Meningkatkan keinginan s*ksual ni takut ni sislin... dah la jun wfh hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha cubalah, dia bagi stamina jerrr.. hehehehe

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!