WORDLESS WEDNESDAY - SUP EKOR

WORDLESS WEDNESDAY - SUP EKOR | AGAK lama memang tak masak Sup Ekor ni. Sebab tak jumpa ekornya. Kebetulan baru ni pergi belanja barang dapur, ada pulak di Econsave tu jual ekor lembu, apalagi kalau dah Suami nampak, memang di belinya berekor-ekor hahahaha.. 

Kalau dulu, memang seksa nak makan ekor ni oii sebab rebus lama pun tetap liat, tapi sejak dah ada pressure cooker, rebus 30minit, empuk gilerr, siap boleh tarik lagi daging dari tulangnya. Tu nampak je macam liat kann, sekali kau gigit, perghhh  tumbuh ekor  lembuttt.. boleh pulak sedap supnya Sis masak masa tu, hirup kuah licin semangkuk Laki aku hahahaha.. 

Sup Ekor


P/S: Harini nak masak menu permintaan anak bujang dan Suami, masak apa? Tungguuu.. 

12 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. mintak sepinggan boleh kakak? hehehe

    ReplyDelete
  2. ma syaaa Allah...nikmatnya dapat hirup homemade sup ekoq...

    ReplyDelete
  3. Perghhh… sedapnya sup ekor makan hari hujan2 lagi la umpphhh. Senang kan masak dgn pressure cooker. Berbaloi ada pressure cooker hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, siap beli roti Karni haritu hahahaha

      Delete
  4. Adeh, kita dok.miker lame bebno ler tak makan sup ekor ni sebab sendiri tak pandai buat. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe pakai presure cooker senang masak ekor Aien hehehehe

      Delete
  5. sedapnya sup ekor kak oi... dulu kan suami dana tak reti makan tau sup ekor. bila dia nampak dana makan, dia rasa baru dia tahu sedap... dia tu mmg makanan yg exotic2 tak makan... geram aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha kann, kena cuba baru laa tau sedap ke tak.. sekali cuba nak lagi...

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment