REZEKI DARI POKET SELUAR SUAMI

REZEKI DARI POKET SELUAR SUAMI | Siapa pernah dapat rezeki dari poket seluar suami? Hahaha memang rezekilah kan. Kalau Sis memang selalu. Paling banyak dapat rm80 hengget lebih kekekeke. Biasa kalau nak cuci baju, Sis memang akan seluk semua kocek-kocek baju atau seluar suami, sebab suami suka masuk kertas atau resit dan juga tisu dalam poket. So memang kena alert seluk dulu sebelum cuci.

Dan suami pula seorang yang terhuru hara bila bersiap, nanti bila dia ganti je baju atau seluar yang baru, dia akan lupa nak seluk poket baju atau seluar dia, so makanya, kalau ada rezeki Sis, ada ler rezeki dalam poket tu hahahahaa.

Sis perhati je time suami bersiap hahahahaha..

Mula kalau Sis terjumpa duit dalam seluar suami, Sis akan simpan dulu dan diamkan. Tunggu Suami call atau tanya. Sebab kalau suami fikir dan rasa ada duit dalam seluar, suami mesti akan terus call, tapi kalau suami diam jer sampai berhari-hari takde tanya, haaa tu namanya memang suami kelupaanlah duit dia di mana ,

Bila dah orang tak tanyakan, makanya, duit itu menjadilah hak milik si isteri kakakakakah ๐Ÿ˜†

Yerr suami akan lupa terus dan takde tanya pun, nanti dah lama-lama baru Sis bagitau. Tu pun nanti suami kata 'Eh! ada eh?' .. masa tu minta maaflah, duitnya sudah selamat di habiskan hahahahah.

Tulah namanya rezeki hahahaha..


Tapi sejak-sejak ni agak lama juga tak jumpa rezeki dalam poket seluar suami, mungkin suami dah tau dan dah alert, selepas bukak seluar, seluk dulu hahahaha. Aishhh...takpe, kalau rezeki tak kemana kan kakakakah ..

Alaa suami tak kisah pun sebenarnya kalau bagitau jumpa duit dalam seluar dia. Nak marah apanya, bukan jumpa beratus-ratus, beribu-ribu pun. Kita pun kalau jumpa dah beratus dan beribu, takkanlah nak buat diam, mestilah tau tu duit suami nak guna untuk keperluan rumahtangga juga.

Ye dakk? Melainkan kau seorang isteri yang 'mata duitan' ..haaa tu tak taulah kan.

Janji jangan mencuri haaa tu berdosa namanya walaupun mencuri dari dalam poket atau bag duit suami sendiri. KECUALI kalau suami korang KEDEKUT nauzubillah, haaa itu di benarkan dalam islam. Wallahukalam..

Sis ada gak 'mencuri' tapi mencuri terang terangan. Maksudnya naik je kereta kalau nampak je duit di mana-mana dalam kereta, cepat-cepat Sis amik dan masuk dalam bag hahahaha. Nanti suami terbeliak mata nengok sambil kata 'Oii lajunya amik', walaupun duit seringgit! hahahahaha ๐Ÿ˜†

Korang ada ke buat keje camtu? Hahahaha...




P/S: Jom memasak, nanti malam ada tetamu nak datang beraya ..

18 comments:

  1. Dari mula-mula awal kawih PC memang dah cakap dengan suami...bila basuh baju..asal jumpa duit PC ambil terus ya..Maksudnya PC dah tak ulang cakap..tak kisahlah sen-sen ke..ringgit ke...duitnya tu masuk dalam tabung..kalau suami ingat,,nak guna ambil dalam tabung..kalau tak biar je kumpul dalam tabung..hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo bagusnya @PC ...Sis takde bgtau, kalau cui terjumpa, Sis simpan dulu, agak takde soalan kehilangan duit, terus jadi hak milik hahahahaha

      Delete
  2. haha... huntung la sis dapat jumpa duit byk dalam poket tu.. kite ni jumpa duit singgit2 dlm baju sekolah anak je.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyerrr @Dilah, Suami jenis macamtu, dah beli apa-apa, baki suka masuk poket, kena kalau dia lupa seluk, haaa rezekilah isterinya hahahaha

      Delete
  3. rezeki jangan di tolak hahaha....ala...nak beraya malam ni ada marhaban lak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha iyerr rezeki durian runtuh katanya @Rohaida ..hehehehe

      Delete
  4. assalamualaikum lin...mmg rezeki la tu...byk atau sedikit tetap duit suami tapi biasanya mmg bukan buat apa pun just beli barang dapur juga kn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama @Maszull..iyerr walau syiling pun Sis kumpul Mama, dah semangkuk besau macam aquarium dah kat rumah...

      Delete
  5. heheheh rezeki kita ye kak... dana biasa jgk jumpa pun bt gaya senyap, lagi2 klau yg kita jumpa tu rm20 atau rm50... buat2 tanya ada tertinggal duit kalu kata takde selamat la... bila dh abis guna baru bgtau jumpa time sidai baju heheheh... tp lps tu edy lak yg rajin basuh baju kt umah tu hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr @Norhidana...rezeki kann, dari tak seluk, buatnya ada tisu ke kertas, habis baju satu mesin kann....hehehehe

      Delete
  6. Mmg selalu jumpa duit singgit tapi tu biasanya duit Iman. Suami jenis masuk duit dlm wallet tapi klu siling tu mmg salu la junpa, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehehe syiling biasa dalam kereta banyak gan duit seringgit, tapi baki membeli suami Lin suka masuk pket Kak @Seri..tu yang jadi rezeki tu hehehehe

      Delete
  7. rezeki tuh!anggaplah upah mendobi..hahahhaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha begitulah Sis @Gee hahahah..amik diamkan, kot takde yang tanya, rezeki le namanya hahahaha

      Delete
  8. Suami sy jenis teliti. Stakat ni xpenah g jmpa. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uii bagusnya Suamimu @Mysara, Suami Sis selalu kelupaan dan kelam kabut sikit bersiap, tu yang kadang lupa nak seluk hahahahah

      Delete
  9. Hahaha Syaza pun selalu gak 'terjumpa'. memang Syaza 'simpankan' dulu hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn @Syaza, rezeki terseluk namanya hahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.