MENU SIMPLE DAN SEDAP : SARDIN KICAP

MENU SIMPLE DAN SEDAP : SARDIN KICAP | Kalau dah kata nak sangat makannya, maka kalau masak campak-campak hanya sardin, kicap, bawang dan tomato pun dah sedap sangat! Lepas ngidam anak tekak sendiri. Entah berapa harini lepas tengok IG story Hanis Zalikha haritu, terus rasa nak makan sardin arghhh dah macam bunting pulak gamaknya hahahaha tapi AWAS! , Sis ko tidak mengandung yer 😜 

Korang ni bukan boleh aci, asal kata nak makan sesuatu je, terus kata ngidam le, mengandung ler, pantang kan korang nak buat isu hahahahaha..Kebetulan ada setin sardin Botan stok kat rumah ni, apalagi, maka terjadilah sardin kicap hanya dengan bawang dan tomato ajer. Sebenarnya masak sardinlah yang paling senang, tak letak apa-apa pun boleh, dah sedap. Macam Sis, hanya letak bawang dan tomato, dah tu curah kicap manis buat bagi hitam-hitam jer. Sedap ya ampun..



Ini kalau makan dengan nasi panas-panas, lepas tu ada pulak sayur kangkung belacan, telur dadar, perghhh melazatkan sungguh...tapi itu hanya imaginasi, yang ado depan mata ni hanya Sardin Kicap aje yer hahahaha..

Dah masak, Sis ko ceduk nasi makan, tapi banyak makan sardin dari nasinya hehehehe. semangkuk tu untuk Sis sorang aje, anak-anak dia dah masak nasi goreng, so Sis makan le sorang sampai meratah. Malamnya meratah cecah dengan biskut lomak, pun sedap! Licin juga semangkuk habis. 

Tapi..ada ke yang tak makan sardin ek..kenapa? ....






P/S: Ni tekak nak makan ketam chili crab belum tertunai lagi..nak cari ketam nak cari ketam...huhuhu 


12 comments:

  1. uiii sardin lama tak masak... sodap ni hii.. kes orang yang tak makan sardin kot teringat kes viral dulu kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn sardin ni bila rasa teringin nak makan je kita masak @Wani heheheh tapi sentiasa ada stok ..
      Eee Viral cacing tu ke erkkkk

      Delete
  2. yg simple tu la yg buat bertambah nasi tu tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn @Nieyla...yang simple le yang sedap heheheh

      Delete
  3. kemain kan sis publish entry ni sblm sy rehat..kan sy dah lapar..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha maafin Bunda Cik @Nor hahahaha...

      Delete
  4. Replies
    1. Maunya tak puas Kak @Seri...itu sardin, Sis Lin yang punyaaaa hahahaha

      Delete
  5. menjadi jugak sardin yang diidamkan tu...hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa dah berhari sebut, akhirnya dapat jugaa masak dan cekik @Sunah hehehehe

      Delete
  6. Replies
    1. Kannnnn kalau selalu mau jemuuu kann @Julia hehehehe

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.