QUAD SERUM ARDINI ESSENTIALS SELAMAT DAN HALAL

Sis Lin
8
QUAD SERUM ARDINI ESSENTIALS SELAMAT DAN HALAL | Buat pertama kalinya Sis mencuba dan menguji produk kosmetik penjagaan muka untuk kulit Sis. Mula diperkenalkan Quad Serum Ardini Essentials ni, Sis ko memang tersuka dengan bahan yang terdapat dalam serum ni, iaitu Habatussauda. Memang habatussauda ni bagus untuk kesihatan atau pun kegunaan kulit. Maka sebab tu Sis nak mencubanya. 

Setelah lebih dari seminggu Sis mencuba, walaupun tidak begitu nampak perubahan drastik, yang ketara, kulit muka Sis tidak kering dan tidak terlalu berminyak. Sis ko tau kulit jenis Sis ni normal, pernah check sebelum ni. Tapi biasanya memang akan berminyak kalau cuaca yang memang 'hot and spicy' sekarang ni, dan mulalah menjadi sunburnnya. Tapi sejak menggunakan serum Quad Ardini Essentials ni, walau dalam keadan panas sekalipun, atau muka terdedah dengan panas, kulit muka Sis maintain lembab dan tidak sunburn terlalu teruk. Yaaa..ini benar bukan rekaan yer. 
Yang pernah nampak Sis ko sunburn, mereka mesti tau huhuhu..

Mungkin ini disebabkan bahan yang terkandung di dalamnya, dan ianya juga cepat meresap ke dalam kulit, maka serum Ardini ni melindungi kulit kita lebih efektif dan selamat. Buat masa ni Sis pakai pun tiada alahan, gatal-gatal atau sebarang masaalah kulit. Sis juga pakai dengan produk penjagaan muka Sis yang lain, ternyata ia tidak mengganggu kulit Sis. Mungkin ada keserasian di situ.


Quad Serum Ardini ini akan di lancarkan tidak lama lagi dan akan berada di pasaran, dengarnya iaanya Limited Edition aje tau. so kalau korang nak mencubanya, cepat-cepat wahtsapp atau ke laman sosial yang Sis dah bagi kat bawah tu. 

Kena cubalah baru tau bagaimana atau sesuai atau tidak dengan kulit muka korang. Untuk Sis, Sis suka dan sesuai dengan kulit muka Sis. Pakagingnya cantik, mudah nak guna. 


BAHAN UTAMA YANG TERKANDUNG DI DALAM QUAD SERUM ARDINI : 

Vitamin C 
Pearlets gold yang mengandungi vitamin C berfungsi sebagai antioksida kulit dan menolong merangsang penghasilan kolagen.

Whitegen
Mengunakan WhiteGen/Kojic acid derivative stabil untuk menolong memutihkan kulit .Ianya selamat dan berkesan untuk memutihkan kulit . Sesuai untuk mengurangkan hyperpigmentation pada kulit

Habatussauda
Habatussauda mempunyai anti oksida yang tinggi bagi merawat dan meningkat imunisasi kulit wajah. Ia juga berfungsi sebagai antioxidant pada kulit dan agen pelembap serta menolong mengekalkan elastisiti kulit.

Minyak Zaitun
Mempunyai 3 jenis anti-oksida iaitu vitamin E, Polifenol, Phytosterol untuk melindungi kulit dari kesan radikal bebas apabila terdedeah dengan cahaya matahari yang menyebabkan penuaan sebelum waktunya. Ia menguatkan sel kulit dan melembutkan serta mencantikkan kulit.


KELEBIHAN QUAD SERUM ARDINI :

- Berbentuk gel cecair yang tidak bewarna berasaskan air bersesuaian dengan Iklim Malaysia supaya tiada kesan berminyak atau melekit dimana ia cepat meresap ke dalam kulit selepas penggunaan.

- Merupakan Serum wajah yang ada manfaat Farmaseutical (Mencantikkan & Merawat).

- Menggunakan teknologi terkini untuk membawa bahan aktif premium menembusi lapisan kulit terus kedalam sel-sel akar kulit dengan cepat dan berkesan.

- Antioksidan, Antibakteria & Anti-inflammatori


4 FUNGSI PENTING QUAD SERUM ARDINI :

Cerah - Campuran khas bahan antioksidan dan bahan pemutih semulajadi dan lembut yang melindungi kulit daripada kesan yang membosankan, meringankan kulit, bahkan kulit, menghilangkan bintik-bintik gelap dan memberikan kulit yang cerah dan kulit berwarna.

  Menjana semula - Merangsang kulit untuk menggalakkan pengeluaran kolagen dan mempercepatkan proses pembaharuan kulit yang bermaksud tekstur dan keanjalan kulit yang lebih baik.

 Hidrat - Pastikan kulit anda terhidrat dan lembut dari dalam ke luar pada masa yang sama membantu untuk mengelak manfaat menghidrat yang akan menjadikan kulit anda lembut, licin dan melembapkan sehingga 72 jam.

Membetulkan Liang –liang roma- Ia mengangkat kulit anda dan mengetatkan liang-liang anda pada masa yang sama mengimbangi pengeluaran sebum dan minyak dalam kulit anda supaya kulit anda kelihatan lebih halus dan licin.


FUNGSI EXTRA : 

- Merawat wajah dari dalam kulit dengan lebih berkesan berbanding pelembab yang hanya dipermukaan kulit sahaja.
- Mengecilkan pori wajah.
- Mengurangkan pertumbuhan jerawat dan kemerahan kulit apabila kulit terdedah pada kekotoran dan debu.
- Menyamaratakan tona warna kulit.
- Mengekalkan keremajaan kulit untuk jangka masa panjang.
- Melembapkan kulit kering.
- Menarik kelembapan kedalam kulit agar sentiasa segar dan lembap.
- Mengurangkan minyak berlebihan.


KEISTIMEWAAN  QUAD SERUM ARDINI ESSENTIALS : 

- Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk sensitif. 
- Dirumuskan oleh formulator penjagaan kulit yang berpengalaman di Pusat Penyelidikan dan  Pembangunan SIRIM
- Berdaftar di bawah garis panduan NPRA
- Selamat dari Merkuri, Hidrokuinon, Paraben dan bahan kimia lain yang merugikan. 
- Diuji dan selamat dari ujian Kulit dan kerengsaan mata oleh SIRIM Malaysia. 
- Menghasilkan di kilang dengan status GMP dan HALAL dengan kawalan kualiti dan keselamatan yang ketat. 
- Ia adalah produk yang selamat yang melalui ujian kestabilan dan mikroba sebelum dapat dilepaskan ke pasaran.


CARA PAKAI QUAD SERUM ARDINI ESSENTIALS : 

- Pastikan cuci muka sebersihnya dengan cleanser dalam urutan memutar selama 30 saat, kemudian cuci dan lap kering dengan kain yang bersih.
- Kemudian picit 1 atau 2 pam Quad Serum Ardini Essentials dan ratakan ke seluruh muka dari arah bawah ke atas dan tap secara pelahan di seluruh bahagian muka.
- Gunakan secara konsisten pagi dan malam sebelum tidur. 
Untuk siang pastikan guna sunblock.


Panduan :

-  Serum pakai 2x sehari pagi dan malam sebelum tidur.
- Simpan serum dalam suhu bilik.
-  Elakkan serum terdedah bawah cahaya matahari yg boleh menghilangkan khasiat serum



NOT180901625K – Ardini Essentials Quad Serum

LIMITED EDITION ! 
After a year of R&D by SIRIM Malaysia skincare expert 
Tested on real Malaysian Women Skin 
95% highest effective result.
1st in the World with QUAD technology

QUAD SERUM 
--------------
QUAD serum is a combination of 4 concentrated formula to exclusively stimulate 4 vital functions of the skin which will help Brighten, Regenerate, Hydrate and Correct Pores condition. The 4 concentrated formula containing 4 types of specialized blend serums to be our one novel serum that we are proud to name it as QUAD SERUM.

It helps to accelerate cellular renewal whilst brightening the skin and making it appear more healthy, luminous and smooth.

Our Quad Serum are scientifically developed and carefully formulated to improve the health and appearance of your unique skin.

We understand the importance of formulating with the best combinations of innovative ingredients to provide you with safe, highly effective serum that deliver on its promises.


4 Vital functions of QUAD serum:

1. Brighten
Special blend of antioxidant and natural and gentle whitening ingredients that protect the skin from the dulling effects, lighten the skin, even the skin tone, remove dark spots and give you a luminous complexion and radiance skin.

2. Regenerate 
Stimulates the skin to encourage collagen production and accelerate the skin renewal process meaning improved texture and elasticity of the skin.

3. Hydrate 
Keep your skin hydrated and supple from inside out at the same time help to seal the hydrating benefits which will make your skin soft, smooth and moisturize up to 72 hours.

4. Correct Pores
It lifts your skin and tightens your pores at the same time balances the production of sebum and oil in your skin so that your skin appears more refine and smooth.


More info click here : http://quadserum.wasap.my

Instagram : Ardini Essentials






P/S: Jangan bab makan je nak kondem dan komen tak HALAL, produk muka pun kena juga cari yang HALAL ...tapi ramai aje yang nak amik tau.. Yang nak cuba, silakan . 


Post a Comment

8Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Nampak menarik isinya produk keluaran tempatan ya sis lin, sekarang makin terserlah lihat rata2 usahawan semakin bijak dalam dunia kosmetik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr betul @Julia, ianya keluaran tempatan..sebab tu Sis mencubanya hampir lebih seminggu lamanya..serasi dengan kulit Sis buat masa ni ..

      Delete
  2. SA kalau bab serum memang suka..tak kisah la serum jenama apa...teruja jer kalau dapat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalahh kita @Suria...sebelum ni pun ada Sis beli serum rm30 jerr...janji serum...

      Delete
  3. bagus...saya bangga Malaysia boleh keluarkan produk macam ni..
    hey, saya kenal gambar picit serum tu...yeehaaa~ hahahah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn..produk local tapi HALAL tu yang utama, bahannya pun sangat bagus, kan @Sunah hahahahaha gambo tu u know what i did hahahaha

      Delete
  4. Fiza pun dah cuba serum terbaru nie. Muka memang rasa lembut. Paling best serum nie bau ala2 buah oren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnnn Sis sampai sekarang gunanyaa @Fiza, sebab macam serasi dengan skin muka...

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!