PUASHATI DAPAT MAKAN SOTO GEARBOX MASAK SENDIRI


PUASHATI DAPAT MAKAN SOTO GEARBOX MASAK SENDIRI | Nak menaip ni pun belek gambar pun jadi terliur, adeiii rasa nak repeat beli gearbox dan masak lagi laa... padahal haritu masak seperiuk terakkkk, tulang gearbox sampai 3 kilo Suami beli, bukan tak cukup, tapi tak cukup puas hahahaha.. 

Tapi okaylah, at least semua dapat merasa, semua dapat makan dan semua dapat menikmatinya dengan penuh kesedapan. Yaaa Suami tak habis-habis time makan duk kata; 'sedapnya sedapnya' ... hahaha macam bertahun tak makan Soto Gearbox hehehehe..

Mungkin sebab gearboxnya besar, isinya pun banyak, dan sum sum dalam tulang tu penuh, kena pulak sedut dengan straw, perghhh nikmatnya lahai.. puashati bak kata anak-anak.. 

Puashati Dapat Makan Soto Gearbox Masak Sendiri

Puashati Dapat Makan Soto Gearbox Masak Sendiri

Sis rebus lembutkan dulu dalam periuk Noxxa, kalau tidak mau liat oii.. sebelum ni kalau takde Noxxa, memang amik masa lama nak melembutkannya, bermacam cara dan petua Sis ikut.. tapi sejak ada Noxxa, senang mudah kerja Sis.. tekan HP 15minit, kompom lembut punya dagingnya..

Jangan lama sangat HP, takut nanti terlerai isi daging.. 15minit tu dah kira okaylah.. 

Menu soto ni pun sama je menu resepi soto biasa korang buat dan makan tu haa.. Sis guna Rempah Mak Siti dan tambahkan dengan Sup Bunjut Tulang. Dan jangan lupa letak serai senagai bahan perasa supnya, mesti shedap ...

Puashati Dapat Makan Soto Gearbox Masak Sendiri

Puashati Dapat Makan Soto Gearbox Masak Sendiri

Dah siap ko Noxxa kan tulangnya, reneh laa kuah soto dalam periuk dengan menggunakan air rebusan tulang tadi.. Sis biasa akan guna separuh aje, Sis tapiskan air rebusannya, then tambah air panas baru untuk kuah soto seterusnya. 

Bahan-bahan soto yang biasa di gunakan, Sis akan blender sebab suka kuahnya lagi nampak pekat bila di tambah dengan rempah sup. Tu style Sis ler.. dari dulu buat kuah soto memang gitu, cuma lately ni suka guna rempah Soto Mak Siti jer..

Bila dah siap mereneh dan mendidih.. haaa apalagi, ceduk arr semangkuk hahaha.. 

Puashati Dapat Makan Soto Gearbox Masak Sendiri

Kalau dah kata #RayaKitaKitaAje, so apalagi nak buat? Masak makan lepak, kemudian ulang lagi sampai laaa habis kannn hahahaha.. 

Dari dapur membawa ke meja makan, dah bosan ehhh terus ke depan tv depan hahahah.. janji #DudukDalamRumah kannn hehehehe.. Yang penting, duduk rumah pun kenyang.. nak makan ye makan, nak tido pi tido, apo susah.. 

Sampai bila?... Sampai la mereput hahahahaha.. 

Okaylah, kang lagi panjang kang, lagi melalut kang.. jom le kita fikir apo nak masak harini.. takkan nak masak dan makan Laksa Johor lagi.. ermmmm.. 


P/S: Salam takziah buat kawan Sis yang kehilangan Suaminya malam tadi akibat dari jangkitan Covid-19.. huhuhu kesian dia, tak jumpa Suaminya hampir sebulan di ICU, kemudian tak boleh melawat dan uruskan jenazah Suaminya 😭

10 comments:

  1. Alahai Sedapnya soto.. Ada periuk Noxxa memang mudah keje. Kami takde periuk tu, kalau nak lembutkan daging, kami reneh guna periuk nasi. senang, tak melimpah air.

    ReplyDelete
  2. sedapnya soto. belum beli lag periuk noxa. sebabnya bila nak makan sup tulang kita beli jer

    ReplyDelete
  3. Belum pernah masak sendiri gearbox tapi makan tu pernah, time raya korban.
    Dapat bayangkan sedapnya menghirup kuah soto tu sambil layan TV. Nikmat!

    ReplyDelete
  4. Nak beli la gearbox kambing and nak buat macam ni...mesti sedap kan...kita periuk noxxa x guna2 lagi..sibuk beli tp x eti guna...sabar je la..

    ReplyDelete
  5. puas makan kak, srut srut... kalau kat kampung adik siap guna straw lagi heheheh

    ReplyDelete
  6. Betul la Sis, masak makan. Tido, nanti makan lagi. Puas kat dapur pindah makan kat ruang tamu. Macam tu jugalah rutin PC pun.

    ReplyDelete
  7. ok ok erkk x tau nak komen camne..
    sebab gearbox xde dalam menu hati ako hehe

    ReplyDelete
  8. puas hati kalau masak sendiri ha..banyak dan sedap haha

    ReplyDelete
  9. Sedapnyer
    memang tak cukup setongkol bila ngadap ni

    ReplyDelete
  10. Lama behtul x makan . jarang makan gearbox.. raya haji je baru makan selalunya . lorh..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.