SEDAP GILER SATE JAWA DI PASAR LARKIN JOHOR

SEDAP GILER SATE JAWA DI PASAR LARKIN JOHOR | Pernah ke makan sate jawa? Sedapkan. Kalau banding dengan sate biasa kita makan, memang lain, cucuk bakar satenya ye sama, tapi dari segi kuahnya dan juga rasanya dah jadi lain. 

Kalau sate kita biasa makan tu, kuahnya asing, dan satenya di bakar saja, nak makan baru cecah kuah kacangnya kan. Tapi kalau sate jawa ni, satenya di bakar tapi kuahnya di curah sekali atas satenya, kalau ada bawang atu timun, semuanya pun di letak sekali dalam sate tu dalam satu pinggan. 

Di Johor ni, yang Sis tau sate jawa ni ada di jual di tingkat 3 atas sekali, di Pasar Larkin. Mesti ada antara koramg ni dah tau dan dah cubakan. 

Sedapkan ..


Sate Jawa .

Kebetulan semalam lepas balik dari hantar anak ke Politeknik Mersing dan kebetulan juga kawan-kawan blogger yang bercuti ke Batam pun akan sampai ke Johor dan akan naik bas di terminal Larkin Central pulang ke KL, makanya, sekali jalanlah Sis ke sana berjumpa mereka sekejap. Cuma Sis bersama Sunah dan Farahain sampai awal, so kami lepaklah makan sate dulu sementara menunggu mereka sampai.

Ingat nak ajak Geng blogger tu sekali makan, tapi sayang kedainya dah nak tutup dah. Takde rezeki namanya. 

Terima kasih juga buat Sunah dan Farahain sebab meneman Sis hantar anak balik Poli, kalau tak drive balik sengsorang ler macam selalu hehehe..


Nampak tak lain kan satenya. Kuahnya macam kuah kicap, dah tu perah pulak dengan asam limau, ada sambal juga dalam kuah tu, so rasa pedas-pedas juga. Kalau yang makan pedas, kira okay, kalau tak makan pedas, bagitau penjual, suruh sambal asing ya., 

Rasa dia? Mestilah sedap oii..

Sis order 15 cucuk sate kambing dan 15 cucuk sate ayam. Biar puas makan. Tapi Sis makan kambing aje, ayam tu si Sunah dengan Farahain yang makan hehehehe..


Tu dia, bagi zoom sikit, hahahaha dah kena Sis ko telan air liur ni hahahaha..Sedapnya..

Harga dia Sis tak tanya pulak secucuk berapa, semua sekali semalam rm31.50 termasuk air. Tapi air mineral aje. Kan dah kata kedainya dah nak tutup, orang buat air dah balik katanya hehehe..

Koramg cubalah, sedap, lain dari yang lain. Tak payah pergi Jawa, kat Larkin je ada jual hahahaha. 

Pasar Larkin, tingkat 3 (paling atas, medan selera)
Kedainya, naik je escalator atau tangga, terus belok kiri, dan kedainya ada di hujung belakang kiri sekali. Nanti nampak ada tulis kedainya Sate Jawa . 

Okay nanti sambung lagi. Nak masak dulu .
Masak apa? Ikan duri masak sambal :)
OkBai!






P/S: Selesai melipat kain baju, ibarat macam dapat emas depan mata hahaha..phewww legaaa..


SEDAP GILER SATE JAWA DI PASAR LARKIN JOHOR SEDAP GILER SATE JAWA DI PASAR LARKIN JOHOR Reviewed by Sis Lin on Sunday, February 10, 2019 Rating: 5

18 comments:

  1. terima kasih sis belanja sate ni...terima kasih jugak jadikan props dalam gambar...hahahahhahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesama @Sunah...Hahahaha terima kasih juga teman kita pergi tandas hahahaha

      Delete
  2. terima kasih untuk hari yang terindah ituuu...love youuu...hehehehehee..

    ReplyDelete
  3. baru tahu sis kat situ ada sate jawa. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa nanti bawa Mak Ayah ko ye @Farah hehehehe

      Delete
  4. sedaap ni sis lin...suzie start makan sate nie masa de kawan indon kat tmpt keje ajk mkn..xcukup 10 sis tmbh lagi..padahal mkn dgn kuah kicap n bawang je..nak pds mkn cili padi..😋😋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn @Suziana...sedap makannya, kuah dia rasa lain dari yang lain ...

      Delete
  5. Taktahulah sate jawa ngan sate padang ni sama ke tak, tapi sate padang tak kena di tekak kita. Ada satu lagi port sate seakan sate jawa ni kat Tmn Kempas, nt ada rezeki kita pergi tapi tatawlah bila ti tak bleh janji, hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sama Kak @Seri, sate jawa lain sate padang lain..sate jawa je kauhnya macam kicap gitu, sate padang tetap ada kuah kacangnya ..cuma sate cucuknya yang lain..
      Ooo nanti boleh cuba gak tu..jommmm

      Delete
  6. lama tak amkan sate ni..tetiba nampak ni pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe yang ni sedapkan, lain dari yang lain kan @Nadia hehehehe

      Delete
  7. SA x pernah cuba lagi sis..kena cari la nanti sate jawa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau di Klang banyak @Suria.. Kat Johor ni, yang taunya ni je satu ..lain tempat tak nampak pulak ..

      Delete
  8. Perghhhhh siap ada perahan limau tue....

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.
The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.