MUTIARA SABAH

MUTIARA SABAH | Mutiara memiliki banyak warna, cahaya, bentuk dan permukaan. Bagi penggemar mutiara, aksesori yang sinonim dengan wanita ini pasti sentiasa menjadi pilihan sama ada pada majlis formal atau sebaliknya.

INFO: Mutiara

  • Dua jenis mutiara dijual iaitu mutiara air tawar dan air masin atau laut dalam
  • Mutiara laut dalam lebih mahal kerana tiram yang menghasilkan mutiara diternak secara komersial
  • Mutiara laut dalam hanya satu bentuk iaitu bulat dengan tiga warna iaitu putih, hitam dan pic
  • Penternakan mutiara di Sabah terletak di Pulau Bohey Dulang, Semporna. 

Gelang mutiara air tawar boleh di beli semurah RM18, tetapi boleh dapat RM10 jika pelanggan beli dalam jumlah banyak, manakala mutiara air masin boleh mencecah lebih RM1,600 mengikut saiz mutiara digunakan.








P/S: Sis beli tak? Belilah..dah datang jejauh, takkan tak beli oii hehehehe. 

14 comments:

  1. Kita paling suka butang baju melayu mutiara Pak Inche, tapi la ni Pak Inche dah pakai kurung teluk belanga jadi tersimpan jadi khazanah la. Satu lagi, kalau beli gelang2 ni, walau putus pun sayang nak buang, hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo kalau Suami Lin memang pakai teluk belanga Kak @Seri, dia tak suka pakai cekak musang, kadang beli juga butang baju cekak tu dapat 5, boleh pakai dan simpan bertahun-tahun gunanya hehehehe

      Delete
  2. cantikkkkkkkkk.. kita kalau emas kureng sikit.. tapi mutiara suka tengok... cantikkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo Samalah Sis @Dilah, suka pakai mutiara sebenarnya hehehehe

      Delete
  3. Mutiara ni ada nilainya tersendiri. Ada keunikkannya juga. Suka sangat. Lagi yang putih. Sinarnya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa @PC, dan ada lain-lain jenis dan kualitinya...sebab tu harga pun lain-lain..

      Delete
  4. assalamualaikum lin...kalau dah ke Sabah mmg tak lepas dr mutiaranya kn...mutiara kat sabah mmg cantik2 semuanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama @Maszull..yerr Mama, kalau dah ke Sabah, tak beli mutiara memang tak sah!

      Delete
  5. menyesal takk beli cincin tudung...arghhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah degil! Sis dah kata beli beli ko yang taknak kan @Sunah huhuhu

      Delete
  6. gambar yg 1st tu apa? bangle ke cincin? tp cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang itu bangle dan cincin one set @Sheila ..

      Delete
  7. Replies
    1. Tak larat nak bawak semua benda @Rohaida hahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.