SAMBAL HIJAU TAPI BUKAN SAMBAL HIJAU

SAMBAL HIJAU TAPI BUKAN SAMBAL HIJAU | Sis nak kongsikan dua jenis sambal yang jadi pilihan Sis setakat ini bila makan nasi ataupun bubur. Yerr, Sis kalau makan nasi ke bubur ke, mesti nak ada sambal dua ni, tak payah nak lauk banyak, goreng telur dan ikan goreng pun dah sedap sangat!

Lagi kalau puasa, buat sahur, perghh memang berselra sungguh pagi pepagi gitu.

Ya, Bukan Sambal Hitam dan Bukan Sambal Hijau.
Eh bukan sambal tapi eh ya itu sambal.
Memang sambal! Hahaha korang jangan konpius ya, janji ianya memang sambal kekekeke.

Nak jadikan rencah nasi goreng pun boleh tapi kenalah tambah garam lagi sebab tu bukan pes.
Bila dah buka perlu simpan dalam aisbox, sebab TIADA letak Bahan pengawet. Takut rosak nanti sambalnya.



Sambal Hitam (bahan utama- bawang kecil, kicap, cili api) dan Sambal Hijau (bahan utama- cili api, bawang kecil, belacan, ikan bilis) ini ianya di buat secara 'homemade', bukan kilang ya. Sebab itu rasa dia tidak terlalu pedas dan tiada bahan pengawet.

Makan dengan nasi atau bubur panas-panas kemain sedap! Sepinggan/semangkuk boleh licin, hancuss diet hahahaha.

Korang cubalah! Support produk orang melayu kita kan.



Untuk dapatkannya, kalau secara walk in, buat masa ini, ianya boleh di beli di Restoran rasa-rasa,Setia Tropika dan juga Medan Selera Taman Cempaka Tampoi.

Belian atas talian:

- Whatsapp : MokCik Sambal 0187651844
- Facebook Pages : https://www.facebook.com/mokcik.sambal/
- Instagram : @mokcik.sambal

SeBOTOL hanya RM10 sahaja.
Pembelian melalui POS cuma bayar rm5 sahaja. Selebihnya mokcik Sambal tanggung.


P/S: Cubalah, pasti korang akan repeat lagi dan lagi ...

10 comments:

  1. Ni yang tak bleh tahan ni....aduyai Sis....menggoda dah pepagi ni...

    ReplyDelete
  2. menggodanya... bahaya nih kak, takmo makan nasi pun jadi nk makan nasi hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tau takpe, kalau nampak sambal hijau macam ni, punah diet @Norhidana hahaha

      Delete
  3. Takut akk oi nak makan sambal2 ni.. Takut tambah nasiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tambah nasi tu dah mesti punya Kak @Seri ..

      Delete
  4. Tak pedas agaknya sebab bukan sambal

    ReplyDelete
  5. Wahhh. Ni kalau makan, mahu bertambah. Rose suka sambal hijau tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kannn, sebotol 2/3 hari boleh licinnn Cik @Rose ...

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.