WORDLESS WEDNESDAY - KARI KEPALA IKAN


WORDLESS WEDNESDAY - KARI KEPALA IKAN | Masa blogposting ni di taip, Sis baru aje selesai makan lempeng cecah dengan baki Kari Kepala Ikan semalam bersama Suami sebelum Suami pergi kerja. Kemain sampai 4 keping Suami bedal hehehe. Untuk anak Sis, Sis dah siapkan bekalnya 4 keping lempeng bersekali sekeping ikan dan juga kuah kari kepala ikan. 

Dapatlah memasing semua merasa. Cuma yang si Kakaknya aje laa tak gemar makan kari, so brekpes dia kang, pandai le dia masak sendiri. Anak bujang pulak dah balik Mersing. So mana yang ado je laa  ni Sis siapkan makannya. Tu kalau rajin, kalau tak rajin, secawan oat aje le Suami minum segelas hehehe.

Kari kepala ikan ni masak semalam. Ikan tebal pipi hasil pancingan Suami di laut. Memang sedap masak kari aje ikan tebal pipi ni. Karinya pulak hanya sesenduk kecik aje santan, lain hanya Sis lebihkan rempah dan tomato. 

Kari Kepala Ikan



P/S : Harini nak masak Asam Pedas Ikan Duri... pun hasil pancingan Suami minggu lepas..dapnyaa..

10 comments:

  1. Replies
    1. Iyeee Kakk, seperiuk masak semalam 3 ekor sedang besar, sekor je ada telur..alhamdulilah dapat menjamu adik kita hehehe

      Delete
  2. Kalau karinya pekat buat cicah lempeng memang sedapppppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, mulanya nak buat roti jala, tapi tinggal sekeping ikan aje, alaa lempeng ye sudah..

      Delete
  3. aaaaa kari johor ngn penang tak sama kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh takkk, kari Penang masam tak letak santan, kari Johor letak santan..tapi style Sis masak ni, santan pun letak sesudu je buat syarat, sebab dah pekat..

      Delete
  4. lastweek br mkn menu kari kepala ikan tp MIL masak..suka part mata ikan tu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo sama leee kita, mata tu yang di rebutkan hahahaa

      Delete
  5. perghhh tetiba teringat kepala ikan siakap aku..ade lagi ke tak ek dalam esbok..hahahahah

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.