WORDLESS WEDNESDAY - BUAH KUNDANG


WORDLESS WEDNESDAY - BUAH KUNDANG | Kalau di Johor atau Sis sendiri memanggilnya, 'Buah Kundang', tapi ada certain negeri lain, memanggilnya dengan nama lain. Korang pula panggil apa nama buah ni? Buah Kundang ni bukan senang nak jumpa, harga pun boleh tahan mahal wooo.. Kelmarin anak Sis beli, sekilo RM20. 

Dengarnya ada tempat dan negeri lain, terjual sehingga RM60 sekilo, gilaa mahal.. Alhamdulilah yang anak beli ni manis dan ranum sekali. Tidak lembik sangat tidak mengkal sangat, nice-nice je gigitnya, yang penting manis.

Bila dah ada terjual, rasa rugi tak beli, sebab macam setahun sekali je buah kundang ni bermusim.. 

Buah Kundang

Buah Kundang


P/S: Salam PKP 2.0 buat korang semua. Jaga diri dan #DudukRumahDiamDiam ya.. 

6 comments:

  1. br je mkn juga lastweek....lebih kurang harga husband beli ..ada kwn share rm 35 sekilo..ni lg kayangan rm 60 sekilo tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann kat Johor ni rata-rata begitulah harganya, terkejut kawan kata tempat dia RM60 sekilo..aje gileee

      Delete
  2. buah kayangan ni kak, dana suka juga tapi sekarang kurang sikit suka, kalau makan mesti batuk.... alah betul dengan kulitnya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa nasiblah muncul setahun sekali je rasa, so sekali ada tu, belilah laa, jangan idok kannn...

      Delete
  3. lama betul tak makan buah kundang ni !! aduhhh yg manis2 sedap ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana ada jual tak Atie, berapalah sekilo ya di Penang tu...

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.