PAGI-PAGI SARAPAN DURIAN

PAGI-PAGI SARAPAN DURIAN | SEKARANG ni mungkin agaknya tengah musim durian kan? Sana sini semua banyak orang menjual durian. Begitu juga di tempat biasa Suami Sis memancing di Rakit Ujang Kong Kong sana, pun ada durian. Tu yang kadang tau-tau ehhhh dah sampai depan rumah Ujang hantarkan, alhamdulilah rezeki..

Memang puas dan nikmat makan durian kali ni, sebab duriannya elok-elok dan rasanya memang power kaw-kaw betul. Durian dari Ujang ni, sekilo dia jual RM15 tapi buah duriannya campur-campur. Ada durian musang king, durian kampung, durian udang merah, durian D24 dan semua jenis durian laaa, so sekilo tu memang dia jual korang pilih-pilih laa sendiri. Pandai pilih memang dapat laa yang sedap. 

So far yang Sis dapat semua isi kuning-kuning dan ada juga isi putih, rasa dia ada pahit, ada manis semua.. belum ada lagi yang duriannya tak boleh makan, semua elok. Sis plak jenis suka yang pahit-pahit, bila dapat yang rasanya macamtu, perghhh makan pejam mata wooo.. 

Pagi-Pagi Sarapan Durian

Kali ni Ujang hantar durian rezeki anak-anak dan menantu merasa. Kebetulan anak Sis,Kakak tu balik, so dapatlah sekali menikmati duriannya. Kalau si Yana ermmm walaupun tengah mengandung, tapi kemain lagiiii syok makan... berpesan-pesan Sis supaya beringat makan tu..

Katanya Ujang durian ni datang dari Pontian, so mungkin sesiapa yang pergi Pontian, memang banyaklah kann orang jual durian. Buat masa ni, memang Sis makan durian Ujang jual ni aja, belum ada lagi beli durian lain. 

Bila dah banyak, memang bermacam gaya lerr Sis makan hehehehe.. mana yang makan begitu aja, mana yang Sis buat Bubur Durian, dan ada juga Sis kupas isinya dan Sis gaulkan dengan sambal belacan, dah jadi ala-ala sambal tempoyak tapi durian baekkk punya hehehehe.. 

Pagi-Pagi Sarapan Durian

Tapi paling syokkkk.. bila pagi-pagi sarapan durian... perghhh sedap dia boleh mata naik ke langit hahahaha.. dapat pulak yang rasanya pahit-pahit, waduhhh nikmatnya oiii.. tapi satu jer laaa yang tak bestnya kalau makan durian pepagi.. Sis tak boleh minum air kopiO.. kena tahan dulu lerr, petang ke baru boleh minum.. kang ada pulak kepala sakit uiii.. 

Suami memang pesan, makan tu beringat-ingat... bukan tak boleh makan, cuma berpada-pada, Sis ni bukan sihat sangat kann, so buat rasa-rasa udah lerr.. janji dapat makan.. Makaseh Suami yang selalu prihatin dengan kesihatan Isterinya.. 

Kali ni Suami takde rezeki nak merasa durian Ujang ni, tapi kemain lagi menunjuk eksen beli dan makan durian di Penggerang... nasib baik dah makan, so Sis tak jeles hahahaha.. 

Korang kot laa nak beli dan makan durian, boleh je pergi ke Rakit Ujang Kong Kong sana, kalau kena timing durian baru sampai, rezeki korang laaa... jika datang durian takde, korang booking laaa dulu yaaa.. 


P/S: : Nak bersiap-siap bawa anak Sis,Yana ke hospital, alaham mabuk dia teruk sangat sampai sakit badan.. sian anak Mak 😭

14 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Mak oiii...ni mat saleh pun x buat ni sarapan durian pepagi..hehehe...saje nak goda i erk...dah la i hantu durian..tahun ni tak makan durian apa pun lagi ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha Mat Saleh bau pun lari SA hahahaha.. sana ada nampak tak durian?

      Delete
  2. sekilo rm15 kira murah la tu kak... amboi pepagi sarapan durian dah ye, punya tak menahan godaan durian tu ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Dana, pulak duriannya dia jual campur semua dalam satu harga.. untung nasib dapat yang elok gilerrr

      Delete
  3. Replies
    1. Hahaha benda dah ada, kita layannnn hehehehe

      Delete
  4. sis.. nk bli durian ujang juga.. mcmane nk contact

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eza di JB ek? Ujang tu rakitnya di Kong Kong JB..

      Delete
  5. Makan durian dengan nasi satu kali sis. Nyummm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah... now durian sudah habis hahahaha

      Delete
  6. Bestnya, harga sama je macam-macam jenis durian dapat merasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann, harga kilo pukul rata.. semua sedap, ikut nasib pandai pilih..

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment