WORDLESS WEDNESDAY - IKAN KEMBONG MASAK KICAP

WORDLESS WEDNESDAY - IKAN KEMBONG MASAK KICAP | MENU harini Sis masak Laksa Sarawak, tapi di sebabkan Suami dan anak bujang tu tak berapa suka akan makan laksa-laksa ni, so kita masakkannya menu lain juga laa, ye laaa kena laa masak nasi yaaa..tapi buat menu simple ajer untuk dua beranak tu. 

Sis masakkan mereka Ikan Kembong Masak Kicap. Tapi ni masak kicap tumis dan curah jerr kuah kicap atas ikan kembong yang telah di goreng. Kalau masak ayam atau daging, Sis lebih suka masak kicap pedas tu, bahan semua blend then reneh sampai masak, tapi harini kita masak kicap simple ajerr, janji masak.. tu pun bukan main meriah ekkk masak kicapnya hahahaha..

Ikan Kembong Masak Kicap


P/S: Tak sabarnya tunggu esokkkkkk... ❤

8 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Nampak sedapnyer
    Ikan kembung pun dah mahalnye sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr Wak, semalam pergi Pasar, sekilo dua belas henggettttt

      Delete
  2. Pergh.. sedapnyaaa.

    Pssttt.. esok ada apo... maknanya.. harini la kn.. Hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap Non masak kicap curah gini...
      Harini hari istimewa lalalalala

      Delete
  3. dah lama betul tak buat ikan masak kicap, tengok menu akak ni teringin pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah Dana, selalu asyiklah masak kicap pedas tu, ini kali masak tumis campak jerrr

      Delete
  4. kalau kat rumah ammi pulak, suami tak gemar sgt lauk masak kicap ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni kira masak kicap paling malas ni Ammi hahahaha

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment