PAGEVIEWS BLOG DAH CECAH 7 000 000 JUTA PENGUNJUNG!

Sis Lin
29
PAGEVIEWS BLOG DAH CECAH 7 000 000 JUTA PENGUNJUNG! | Sesuatu yang membanggakan buat diri Sis sebagai blogger bagi tahun 2020 ni, sebabnya dalam beberapa bulan dari awal tahun, pageviews blog telah meningkat berganda-ganda dari sebelumnya dalam masa yang singkat.

Seingat Sis, awal tahun haritu pageviews hanya 3 000 000 juta sahaja, kemudian naik naik naik hinggalah ke harini telah pun mencecah ke angka 7 000 000 juta dalam masa setengah tahun peningkatannya! Alhamdulilah..

Mungkin sebab Sis ko terlampau rajin ek update blog, sikit-sikit update, kejap-kejap update hahaha..macam dah takde keje lain ek...ye laa blog kita bukan popular, so kena laa update nak bagi naik pageviews tu... tapi, wait! Jangan ingat Sis ni dah takde keje lain nak ngadap blog je ek. Habis yang masak bagi Suami anak makan tu sapa? Yang kemas rumah tu sapa? Jin kaaa????...

Kita kena pandai laa adjust masa. Masa Sis memang pagi bukak 'opis', Sis peruntuk hanya 4 jam sahaja dari selepas Suami pergi kerja dan lepas tu Sis mula siapkan semua blogposting autopost untuk seharian, tu pun kalau ada cerita, kalau takde, update je mana perlu. Bukan kata duduk manjang kat laptop tu tak buat kerja rumah okay!.

Ada je ramai fikiran macamtu, ingat kita ni blogger takde keje lain, ngadap laptop aje, please laaa.. masa tu kita yang adjust, kita mengejar masa, bukan masa menunggu kita. Kalau semua benda ko jadikan alasan, susah le nak maju ke depan.

Sempat SS jam 11am pagi tadi. 

Pertama kalinya Sis bangga dengan diri sendiri aje, yang gigih dan usaha keras untuk menaikkan blog sendiri dengan update tanpa jemu setiap hari hampir 3/4 blogposting. Perah idea juga nak update pelbagai cerita dalam satu masa. Ada juga copy sana sini, ada dari media release, cerita harian dan bermacam lagi ler, paling banyak cite makan hahahaha.

Naik bosan korang baca ek, balik-balik blogposting Sis ko je naik kat readinglist blogger tu kan hahahaha...

Eh..tapi bab cite makan atau resepi, itulah yang orang mencari dan suka baca tau. Resepi bodoh-bodo pun kalau kena gaya penceritaan dari mula sampai ke hujung, kalau pandai reka ayat, silap-silap masuk dalam keyword terus tangkap di search engine google, jangan tak tau..

Dan keduanya Sis nak ucap terima kasih pada sifu Hasrul Hassan yang banyak membantu dari perkongsian dia di blognya tentang tips blogging, sebab Sis banyak baca dari blog dia, apa yang dia kongsikan semuanya Sis guna pakai dan ternyata ada nampak hasilnya pada blog Sis. Dan juga servis dia yang memperbaiki semua coding dan juga adjust apa yang patut kat blog Sis, termasuk adsense. Ni servis berbayar hokay.

Korang kalau nak servis dia, boleh direct PM dia di facebook atau kalau ada nombor dia, boleh terus wahtsapp dia.. Memang nampak perubahan peningkatan adense Sis.

PV sehari latest update 17/7/2020 

Dan tak lupa kepada semua pengunjung blog Sis... yang rajin singgah membaca tanpa jemu, rajin komen, dan juga rajin share apa yang Sis tulis, alhamdulilah..

Hingga ke harini, Sis berpuashati dengan pageviews sehari untuk blog Sis juga. Sekarang boleh di katakan sehari pageviews Sis melebihi 15 000 ribu pengunjung dan pembaca, sangat terharu. Kekadang tu ada sehari tak update langsung pun atau sehari hanya satu posting, tapi tetap juga cecah melebihi 15 000 ribu, memang semakin naik semangat Sis untuk terus menulis dan berkongsi.

Sis pun banyak lagi kena belajar ni, ada yang lebih hebat lagi dari Sis, tapi takpe, kita ceduk sikit-sikit ilmu mereka, kena rajin membaca, bertanya dan 'give and take', barulah kita sama-sama naik.

Jom korang, jangan putus asa, teruskan menulis tanpa jemu dan kongsikan apa yang patut di kongsi, mungkin dengan perkongsian kita itu, blog kita jadi manfaat buat mereka di luar sana.

Apa-apa pun, terima kasih korang!!..


P/S: Tak lupa buat Suami yang banyak memberi sokongan di belakang tabir..love you Suamiku ❤

Post a Comment

29Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Tahniah
    Blog hebat
    Blogger lagi hebat

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.ini menjadi motivasi dan pembakar semangat kepada kawan-kawan blogger yang lain juga kan Sis termasuklah PC.Sentuhan pakar seo bergabung dengan bakan menulis Sis alhamdulillah inilah hasilnya.

    ReplyDelete
  3. wahh tahniah. semakin hebat blog2 sekrang. proud of you 💕💚

    ReplyDelete
  4. Tahniah, bukan senang ni kak..
    teruskan bersemangat. hehee

    ReplyDelete
  5. Tahniah sis. Terlampau hebat ni. Please share lagi tips entri apa selalu hits

    ReplyDelete
  6. Bestnyaaa sisturrrrr...I x terhapdet 3/4 posting sehariiii...perah perahhhh pun Tak keluor ideanyaaaa..ahahhaahaha..aje gilooo..hebat sis..tpi Saya dah Cuba dapatkan rawatan dari blogger HH tu..moga Ada improvement la Kat PV tuuuu

    ReplyDelete
  7. Tahniah sistur. Ruby ni dah tak larat nak tengok PV dan Unique Visitor. Alhamdulillah usaha dari bertahun lama ni berhasil walau berpindah platform dan hosting. Asalkan update blog tu. Akak, saya suka la akak selalu update blog. Keep it up. Ini yang kita cari. 💪

    ReplyDelete
  8. serius la 700k..gempaknya. tahniah sis..hebat2..banyak tu nak kena kejar nak jadi mcm awak..hehe

    ReplyDelete
  9. Pageview sehari 15k memang superbeb la. Naim harap semoga terus sukses blogging ya. hehe

    ReplyDelete
  10. Tahniah atas kejayaan tersebut semoga akan terus sukses dalam berblogging.

    ReplyDelete
  11. Congratulations to your achievements. May you get even more success.

    ReplyDelete
  12. WOHAA!! alhamdulillah.. blogging ni pun kena menuntut ilmu juga kalau nak berjaya:-)

    ReplyDelete
  13. Wahhhh banyaknya pageview, kita nie ciput je. Kena usaha lebih lagi nie. Acano nak naik kalau nak buat entri pon malas. Hahahaha

    ReplyDelete
  14. Takutnya bila ianya menjadi 7,000,000 juta (sepertinya 7 juta juta) hahaha. Anyway, tahniah Sis Lin. Rawlins masih jauh perjalanan nak follow your footsteps.

    ReplyDelete
  15. Congratulations on the 7M page views. You posted 3/4 posts a day? Wow.......rajin nyer. I posted 2 posts a week. Even all international fellow bloggers pun posted 2 posts a week. Sis memang hebat. Congrats and keep it up.

    ReplyDelete
  16. Sebabb akak rajin dapat pageview banyak tu.. Bagus kak. Hehehe.. Nad ni bila datang rajinnya, banyak update juga.. Tahniah akk pageview dh cecah 7 juta.. Dh potong nad ni.. Heehe

    ReplyDelete
  17. wow tahniah2! Banyak yg boleh belajar dr blog sis lin ni...and thanks for sharing ttg hasrul hassan tu, nak tgk lah nnti

    ReplyDelete
  18. tahniahhh SisLin !! saya nak cedok semangat sikit
    supayaaaa rajin hehe..

    ReplyDelete
  19. Congrats! keep it up and keep going to generate more quality content.

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah, akhirnya usaha sis membuahkan hasil. Saya sendiri masih lagi berusaha hasilkan entri dan update entri sebanyak mungkin untuk blog saya. :)

    ReplyDelete
  21. Tahniah. Eiza tumpang happy tengok kejayaan kawan-kawan. Mai la sedekah sikit pageview tu. Hahahaha...

    ReplyDelete
  22. wow hebatnya..menulis mmg kena konsisten..baru boleh nampak impaknya kan...terbaikla sis lin..inspired

    ReplyDelete
  23. Tahniah sis lin.. Hebat2.. Za pun teringin nak rajin mcm sis lin buat entry, doa2 kan la ye. Hahah

    ReplyDelete
  24. Bestnyaaa pv naik banyak macam tu.
    Terus jadi popular tau. Hihi..
    Kita yang dah 10tahun jadi blogger pun pv tak kencang mcm tu..
    Maklum la, kadang ketandusan idea. .hihi

    ReplyDelete
  25. congrats sis. saya masih jauh lg perjalanan T.T Doakan saya pun dpt achieve mcmni

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!