Header Ads


WORDLESS WEDNESDAY - POKOK KAKTUS


WORDLESS WEDNESDAY - POKOK KAKTUS | Korang suka ke tanam dan bela pokok kaktus? Kalau Sis yaaa, dulu memang Sis penggile dan suka sangat tanam dan bela pokok kaktus. Lebih dari 30 pasu kaktus Sis ada. Pantang nampak memang Sis beli. Macam-macam jenis Sis ada..

Tapi pernah sekali, entah kenapa, angin takde, hujan takde, habis semua koleksi pokok kaktus Sis tiba-tiba mati dan busuk akarnya. Padahal Sis kemain jaga dan membelainya. Tapi tak tau sebab apa, hampir semua mati. Sejak dari haritu laa, dan seterusnya, Sis takde rasa nak membeli dan menjaga lagi pokok kaktus ni.

Cuma sejak-sejak ni je laa, bila tengok teringin...tapi tak 'rakus' nak beli semua, beli mana yang suka aje sikit-sikit.. antara semua tu pun, ada 2 pasu tu Mat gebu yang bagi...





P/S: 'Mereka' ini laaa buat jiwa tenang Sis melihatnya... 

12 comments:

  1. cantiknya kak... macam-macam bentuk
    dana pun kalau jumpa suka beli tapi tulah kadang mati jugak, tak tau mungkin dana kurang belai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pun sikit je Dana, pilih mana yang memang Sis suka je bentuknya... nanti nak try bela balik..

      Delete
  2. Cantiknya Lin.. dulu Kak Sue pun suka tanam kaktus. Sebab macam senang kan nak jaga, ada yang dah tinggi, siap Abang Man buatkan rak lagi. Masa pindah, tinggal pokok kat kampung, balik-balik dah tak ada pokoknya.. frust aja. Nie nak tanam balik haa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasu dia tu buat cantik Kak, beli Daiso aje hehehe..
      Ingat senang bela kaktus ni, tapi bila dah sayang, tiba dia mati, nangis terduduk rasa huhuhu

      Delete
  3. cantek2 dan cute kaktus. kami ada kaktus yang opismate bagi lepas balik dari cameron tahun 2013. alhamdulillah, ada hidup lagi. tak membesar saiz. tapi bilangan makin bertambah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis dulu banyak dari cameron laaa tu, tak tau kenapa, tiba-tiba dia mati huhuhu

      Delete
  4. comelnya kaktus! geram tgok..
    sy xpndai jg.. kalo beli mesti mati kaktus tu.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga, jaga gitu-gitu aje, tapi bila dia besar dan beranak pinak, tu yang jadi geram tuu..

      Delete
  5. suka tengok pokok kaktus, terutama yang comel2 tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Kak, tenang jiwa nengok kaktus tau..tapi berhati=hati, durinya tajam!

      Delete
  6. bunga orkid kat bawah tu nampak cantik lah...tu orkid betul ke tuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu bunga pelesu lerr hahahaha...kalau betul takkan letak bawah nuuu...hehehehe

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.