Header Ads


PUAS DAPAT MAKAN DURIAN HARI-HARI


PUAS DAPAT MAKAN DURIAN HARI-HARI | Siapa sini hantu durian? Sila komen di bawah sini hehehe. Yup, Sis antara salah seorang yang dalam kategori hantu durian, sampaikan Suami hampir setiap minggu belikan Sis durian hahahaha.

Yeee jangan tak caya, kekadang tu Sis tak minta pun, cuma Sis berkata dalam hati, 'Kalau dapat makan durian sedapnya', ehhh tau-tau, Suami balik bawa durian selonggok. Dah selalu macamtu, kadang ada gak sebut kat anak, nanti Ayahnya balik bawa durian, anak Sis kata, 'eh, tadi Mak baru kata nak makan durian', hehehehe..

Tu le orang kata 'sehati sejiwa' kita cakap dalam hati pun, Suami boleh tau apa yang terucap dalam diam tu. Ye laa ko, dah 5 tahun bercinta + 27 tahun hidup bersama, tidur sebantal, makan sepinggan, mandi bersama, so gerak geri tu dah dapat baca hehehe.. nak menipu belakang bini pun, memang tak menjadi aje manjang, belum apa-apa bini dah dapat tau kakakakakah!..

Berbalik pada cite durian tu haa... bila kata dah setiap minggu, kadang selang hari Suami beli, makanya ada masanya memang tak termakan, sebab banyak sangat. Anak-anak pun ada ketikanya taknak pun makan, jemu katanya.. Emaknya? Pantang nampak, selagi ada, selagi tu makan oii..


Dan bila dah banyak sangat, haaa gini lee jadinya, Sis kopek, asingkan dan masuk ke dalam bekas tupperware. Kemudian tutup rapat-rapat dan masukkan ke dalam peti ais. Nanti dah sejuk bila makan, perghhh alangkah nikmatnya rasa tekak oii..

Bau dia jangan cakaplah, bila buka je bekas tupperware tu, perghhhh hahahaha melantung bau duriannya, memang kuat giler bau. Lagi kalau durian baikk punya, kepahitan bau dia tu memang menusuk jauh ke dalam lobang hidung oii..

Kalau jenis siapa tak makan durian, kalau terbau aje, memang boleh migrain di buatnya hahahaha.


Ni pun masa menaip posting ni, baru je bedal 3 ulas durian hahahaha. Nikmatnya laaahaiii...nak habiskan pun sayang beno rasa. Yaa durian yang Sis sejukkan ni agak mahal Suami beli. Katanya Musang King gred bawah sikit, kawannya jual, so Suami belilah dalam 6 biji.

6 biji tu jer dah dekat RM 300 kata Suami uitt hahahaha.. tapi serius laaa puas makan. Patut orang suka makan Musang King ek, sekali makan seulas, dia punya kepuasan tu, tak tau nak kata apa.. memang heaven gilerrr!...

So bagi mereka yang tak makan durian tu, agak pelik laa kan, durian ni adalah raja segala buah, kalau tak makan memang ruginya laaa oii.. tapi ada juga yang tak suka makan sejuk macam ni. Dan ada juga yang tak makan durian segar, tapi bila dah di sejukkan, dia makan pulak...ehhhh memacam laaa... hahahaha..

Okaylah, nanti sambung lagi, korang tenung-tenung laaa ye durian tu hehehe..
OkBye..


P/S: Silap-silap hujung minggu ni, Suami beli lagi durian hahahaha best!!.. 

12 comments:

  1. Boleh bagi alamat tak Sis.PC nak jadi jiran Sis masa musim durian je.nanti boleh PC ngendeng durian hari-hari.Tak makan nasi pun takpelah.Dapat makan durian dia punya gembira lain macam kalau PC..Tu bila balik kampung ada musim buah-buahan mama dengan baba tau nak cari anaknya kat mana kalau tak nampak batang hidung..ada je kat bawah pokok..hahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha...mai leee, depan uma kita ni kosong, takde orang, leh jadi jiran kita hahahaha..Kan PC, dapat makan pepagi gini pun sodap wooo.... *batu lepas makan gak ni 2 ulas hahahaha

      Delete
  2. Alhamdulillah
    Rezeki bermusim yang tak boleh ditolak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa Wak, ada je durian, pantang nampak, habis di belinya...

      Delete
  3. Saya laaaa penggemar durian itu. Tapi, baru sikit je dapat merasa buat masa ni. Hehehe

    Takpe sabar dulu, nanti kita usahakan smpai puas hati. Kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesza...leh laa kita duduk makan bersama..
      Beli benayak selagi murah Ana, then masuk peti ais kalau banyak, puas lee makan..

      Delete
  4. Sekali je makan durian hari tu..pas tu x makan dah..hahha..naik darah tinggi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uitt jangan lee SA, kang naya plak jadinyaa...sikit-sikit jamah jadi lerrr

      Delete
  5. alahai mahalnya. tapi kalau dah sedap okey jangan tak sedap kang merana heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa kalau ioi dan musang king memang mahall...tapi puashati le makannn

      Delete
  6. Hoiii, sedap bak hang! Heheee~ Untung, rezekii~
    Saya makan durian, gitu-gitu ajer~ takdela hantu sangatt....Hohooooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha gile tak sedap, durian musang king tu oiii hahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.