LIRIK LAGU CHIKADUN - FLOOR88


LIRIK LAGU CHIKADUN - FLOOR88
Lagu : Zai Hamzah
Lirik : Achoi Floor 88

Lirik Lagu Chikadun - Floor88

Anak Pak Pandir
Dia Pulang balik rumah
Dia sangat rajin cita-cita jadi profesor
Duk Belakang rumah dengan kawan-kawan dia

Pergi ke bulan bukan pakai roket nasa
Lain di ajar lain pulak yang dia bawa
Salah sendiri Cikgu pula yang ditampar
Dulu mata satu kini jadi mata tiga

Kau yang jadi hantu lain pula yang te te tu la la lar.
Zaman aku getah paip tali pinggang
Zaman kamu Surat layang duit terbang
Ada kata ikut kawan itu confirm perangai syaitan

Pilih bukan bukan duduk tanjung rambutan
Tan tan tut eh keladi we we
kau dah tersedut confirm melayang kepala
Hisap rokok eh tembakau cina

Salah kome orang yang lain pun kena

Ikan kekek eh mak iloi iloi
Baru kau terpekik padan muka kau terkantoi
Jentik jentik mandi Dalam Kolam

Ingat adik-adik jangan buat macam macam
kap kun kap masuk pintu keluar tingkap

Zaman aku getah paip tali pinggang
Zaman kamu Surat layang duit terbang
Ada kata ikut kawan itu confirm perangai syaitan

Pilih bukan bukan duduk tanjung rambutan
Tan tan tut eh keladi we we
kau dah tersedut confirm melayang kepala
Hisap rokok eh tembakau cina
Salah kome orang yang lain pun kena

Ikan kekek eh mak iloi iloi
Baru kau terpekik padan muka kau terkantoi

Jentik jentik mandi Dalam Kolam
Ingat adik-adik jangan buat macam macam

kap kun kap masuk pintu keluar tingkap


Muzik Video penuh Youtube : https://youtu.be/7hg9Qym5gSE


P/S: Korang dah dengar? Sis suka, sebab irama melayu ada, dikir barat ada, pantun melayu lama pun ada., lengkap untuk hiburan terkini anak muda dengar. 

6 comments:

  1. lagu ni syok dengar sampai habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa Wazy..tak jemu dengar berkali-kali..semua rentak ada...

      Delete
  2. wah macam2 bahasa ada dalam satu lagu ni ekk

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kannn, baik yang rancak pun, sedap didengarkann..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.