WORDLESS WEDNESDAY - DIAM


WORDLESS WEDNESDAY - DIAM | Diam merupakan atu tindakan yang mana tidak bersuara dan tidak bicara sepatah kata pun. Terkadang tidak semua pertanyaan harus dijawab dengan kata-kata. Malah ada pepatah berbunyi diam adalah emas dan bicara adalah perak. Betul atau tidak dengan pepatah tu, kadang kita sendiri pun seringkali menyesal sebab terlalu banyak bicara.
  • "Terkadang aku lebih memilih untuk diam, bukan karena aku tak mempunyai kata. tapi karena itu lebih mudah daripada harus menjelaskan segalanya."
  • "Ada dua hal yang amat baik jika dilakukan, yaitu bicara yang baik atau diam."
  • "Lebih baik diam dengan apa adanya, daripada banyak bicara namun tak sesuai dengan kenyataan yang ada."
  • "Lebih baik diam dengan rasa sayang, daripada tersakiti dengan harapan."
  • "Diam, terkadang diam adalah pilihan terbaik di saat hati dan lidah lelah untuk berkata."
  • "Lebih baik diam tapi tahu, daripada bicara tapi tak mengerti apa yang dibicarakan."
  • "Jika sekiranya diam itu bijak, lakukanlah! Tapi ketika bijak itu diinjak bicaralah agar mereka diam."
  • "Diam bukan berarti tak melakukan apa-apa, berdaya upaya ketika membisu juga adalah perbuatan."

Diam


P/S: No idea nak update apa.. maka terciptalah posting ini...

16 comments:

  1. Setuju sis. Lagi2 dalam berumah tangga. Pilih diam tu kadang lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa..banyakkan diam untuk tak mengeruhkan keadaan..

      Delete
  2. betu;! diam lebih baik dari berkata2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn Atie.. kang salah cakap, lagi jadi haru biru..

      Delete
  3. Dengan diam kadang lebih memberi kesan yang mendalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul PC... tenang dalam segala hal kalau banyakkan diam..

      Delete
  4. Betul, kadang-kadang tu diam adalah lebih baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Eina.. diam tak semestinya mengalah...

      Delete
  5. Diam lebih baik. Diam juga kena bertempat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu betul..kalau diam tak bertempat, memang orang kata kita ni sombong...

      Delete
  6. Diam dan fikir elok elok.. Huhu...

    ReplyDelete
  7. diam itu emas..haa gituuu..tapi biar lah bertempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyeee, dalam jamban kenalah diam kann..tu kena tempatnyaa hahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.