WORDLESS WEDNESDAY - PARU GORENG

WORDLESS WEDNESDAY - PARU GORENG | Blurppp alhamdulilah kenyang sudah! Korang masak apa hari ini? Sis harini masakkan Suami Babat Lemak Cili Api bersama Belimbing Buluh (esok le post resepinya ya), then Sis goreng Paru ni dan meratah aje dengan si Yana. Sebabnya hanya Sis dan Yana aje yang makan Paru Goreng ni, kakaknya tak makan. 

Garing dan rangup! Sis guna petua MakCik yang meniaga paru, sedap parunya.. katanya kalau nak garingkan paru, lumur dengan gula pasir, serbuk kunyit juga garam dan perap kejap. Kemudian barulah goreng. Alhamdulilah menjadi jugalah garingnya walau tak sama macam MakCik tu punya hahahaha. 

Siapa sini suka makan Paru Goreng? Boleh cuba cara MakCik tu. Tapi kannn sebenonya, Sis lebih suka Paru Goreng Berlado, perghh sedapnyaa,cuma tadi malas nak mengisor lada, hahahaha.. 

Paru Goreng


P/S: Malam ini tidur manyak sunyum, dapat hadiah belated birthday jambangan duit! Terima kasih awak! 

14 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Replies
    1. Sama macam anak Sis lain lee.. hanya Sis dan Yana aje yang makannya hehehe

      Delete
  2. Ako tak makan paru.. Ni kalau dok sembang ngan ko sambil tgk ko makan ni, terpaksa la ako cr kepok je haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha.. takpe, kalau dengan ko, aku gorengkan kentang chips yaa hahaha

      Delete
  3. Eina suka makan paru goreng berlada tu. Makan dengan nasi panas, sedapnyaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, semalam tak rajin nak melada Eina, tu yang goreng ratah aje...

      Delete
  4. wahhh..dapat hadiah jambangan bungaaa .. sweetnyaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gituuu... jambangan bunga duit Atie hehehehe

      Delete
  5. tak makan paru, tapi ramai kengkawan sekeliling suka paru..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha takpe ko makan je HATI yaaa hahahahaa

      Delete
  6. ammi boleh makan paru..kalau hati mmg fail.
    abih tu sis bila dah perap dgn gula tu idok ke manis jadinya paru goreng tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita semua bedal Ammi, kecuali, babat hahahahaha

      Delete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

Previous Post Next Post