Header Ads


JOM MAKAN BUFFET MAKANAN LAUT YANG SEGAR DAN SEDAP DI CAFE BLD RENAISSANCE JOHOR BAHRU HOTEL


JOM MAKAN BUFFET MAKANAN LAUT YANG SEGAR DAN SEDAP DI CAFE BLD RENAISSANCE JOHOR BAHRU HOTEL | Siapa suka makan makanan laut yang segar dan di masak dengan begitu sedap sekali? Kalau suka, jomlah ke Cafe BLD Renaissance Johor Bahru Hotel.

Bermula dari awal bulan Januari sehingga penghujung Februari 2020, pada setiap hari Jumaat & Sabtu, bertemakan Seafood And Barbecue Weekends Buffet, kini korang boleh makan dan nikmati makanan laut segar yang di masak secara panggang, rebus, atau masakan panas bermula dari jam 6.30pm sehingga 10.00pm di Cafe BLD Renaissance Johor Bahru Hotel ini.

Harga yang di tawarkan adalah RM 128nett untuk dewasa dan RM 64.00nett untuk kanak-kanak yang berusia 5 hingga 12 tahun sahaja.

Lebih dari 80 jenis menu yang terhidang yang boleh korang makan, dan bukan sahaja menu seafood, malah pelbagai hidangan selain makanan laut yang boleh korang cuba dan rasainya di sini.




Untuk menu makanan laut masakan panas, korang boleh jengah di luar dari ruang makan, di sana akan terdapat pelbagai jenis pilihan seafood yang korang boleh pilih untuk di bakar atau di panggang menggunakan daun pisang.

Dari jenis ketam, udang, ikan, kerang kerangan dan juga sotong, semua tersedia untuk korang pilih. Kalau korang tak suka jenis bakar atau panggang, korang boleh juga buat pilihan di Seafood On Ice bahagian dalam sana, lagi ada macam-macam, siap dengan sotong kurita pun ada hehehe.

Kalau Sis tak lain tak bukan, semestinya laaa ketam yang jadi pilihan utama Sis di sini. Ketamnya segar dan pilihan masakannya ada dua, samaada masak lada hitam ataupun sambal. Sis memilih ketam masak lada hitam. Yaa masak pepanas dan makan pun panas-panas, yumsss sangat!




Untuk main course makan hingga kenyang, korang boleh cuba menu signature rekemen dari Chef iaitu Seafood Jambalaya and Irish Seafood Chowders. Memang rasa dia special sikit, Sis suka akan kelembutan nasinya dan seafood yang di masak bersama tu, sedap sangat!.

Tak lupa juga bagi pengemar ikan Salmon, terdapat pelbagai Salmon perapan yang boleh korang pilih untuk di masak secara live action. Korang boleh buat pilihan dari sosnya, rempahnya dan juga kemudian korang mix kan, dan mereka akan masakkan untuk korang, dan semestinya butter lemon menjadi piihan semua, sedap weyy..

Korang boleh makan sepuasnya salmon di sini sampai kekenyangan hahaha. 



Yang tak berapa gemar seafood, jangan risau, ada juga pilihan menu yang lain seperti nasi arab, nasi beriyani, mee goreng mamak, aneka mee sup, aneka dim sum, dan juga aneka pilihan menu makanan berlauk yang boleh korang makan.

Cuma kalau yang suka seafood, woww sikitlah, sebab lebih banyak menu seafood yang di highlights kan dari menu yang lain hehehe. Dah kata tema seafood kan, so seafood le yang banyak di situ hehehe.



Bukan itu sahaja, pilihan menu pencuci mulut, kuih-muih dan kek, minuman, buah-buahan juga turut sama memeriahkan kaunter-kaunter menu yang sedia ada, termasuk juga ais kacang dan juga cendol. Pilihan menunya pulak mungkin akan bertukar-tukar pada setiap minggu. Jangan pula korang nak melenting bila apa yang Sis makan dan tunjuk gambar tu, korang cari tak jumpa yer..

Jadinya bagi pengemar makanan laut (seperti Sis ni), haa silalah pergi (pergi lagi) untuk nikmati kesegaran dan kesedapan makanan laut secara panas dan hangat! Dan hangat juga diperkatakan dengarnya hahahaha.

Yer ramai sangat yang tanya tentang sotong kurita tu haaa, sampaikan kata 'betul ke sotong tu? ke plastik je' hahahaha adoii bawang rangers betul!


Nak tau betul atau plastik ke, haaa ko pi makan sana di Cafe BLD Renaissance Johor Bahru Hotel dan ko cium mulut dengan sotong tu, nak tengok, berani ke idok ko tu hahahaha..ada ke kata sotong plastik adoii...hampeh! ..lupa plak nak amik video gaya Mukbang makan sotong kurita hahahaha.

Okay dah jangan banyak cekadak, buat tempahan sekarang ya!




Seafood And Barbecue Weekends Buffet

Friday And Saturdays | January And February 2020
6.30pm to 10.00pm

Price : 
RM 128 nett per-adult
RM 64 nett per children (Aged between 5 to 12 years old)

Booking & Reservation : 
Call +607 381 3322 atau email partheeban.sundaramurthy@renaissancehotels.com or ke website https://www.tableapp.com/partner/cafe-bld-renaissance-johor-bahru-hotel  for online booking.



P/S: Pertama kali juga nampak Suami Sis makan kurita pada malam tu hahahaha. 

2 comments:

  1. menarik betul tengok si sutun kurita tu, rasa nak belai2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn sotong tu jadi tumpuan ...kita sekali nengok je, dua kali nengok ngeri Kak hahahahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.