JOM MULAKAN HARI INI DENGAN BISMILLAH


JOM MULAKAN HARI INI DENGAN BISMILLAH | Aishh tajuk macam skema plak tapi betullah kan, nak mulakan sesuatu tu kenalah di mulakan dengan bismillah, termasuk juga kalau sebelum makan, kena baca bismillah dan doa makan. Melainkan kalau dah ko gelojoh lapar, tengok makanan depan mata, telan air liur, ceduk terus ngap! Lupa nak baca bismillah hahaha.

Sebenarnya takde apa nak di kongsikan pagi ini, sebabnya mood harini agak merundum dan kepala tengah ting-tong. Yaa banyak benda sejak-sejak ni menjadi persoalan, tanda tanya dan juga banyak hal yang membuatkan Sis ko banyak berfikir. Salah satunya haaa pasal keadaan Malaysia sekarang n..Tak memasal Sis ko amik peduli hal dunia ek hahahaha.

Kita kena amik peduli, kalau tak kita ni haa main sebar dan share je berita yang orang kongsikan di whatsapp atau di laman sosial, yang kita ni jujur lurus bendul, percaya dengan semua, pastu bila share, caption salahkan orang ini salahkan orang itu, so siapa yang ngek? Hahaha..

Sebab itulah, sejak-sejak kes virus Coronavirus ni, Sis ko banyak membaca bab-bab isu virus ni, baca berita terkini di sana sini, asyik-asyik refresh facebook page Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) tu je manjang, sebab nak tau berita mutakhir dan terkini, juga macam mana keadaan sekarang dan apa yang sedang kementerian lakukan untuk meredakan keadaan panik sekarang ni.

Memang panik sekarang ni, Sis ko pun sama, hari ini sepatutnya Sis ada jemputan media ke Legoland, tapi sampai ke saat menaip pagi ni, masih belum ada jawaban, samaada nak pergi atau tidak, kalau tanya Suami, dia dah kata 'tak payah', tapi sebab Sis rasa serba salah, Suami kata 'ikut suka', tapi kalau apa-apa jadi, jangan salahkan dia sebab izinkan Sis pergi, adeiii...cuak di buatnya!

Mee Celup Paka. Saje bikin panas siapa yang melihatnya hahahaha. 

Buat masa sekarang ni, kalau dapat kuarantin aje laa dulu di rumah kalau takde sebab dan tujuan nak keluar rumah, melainkan ada urusan kerja. Tu pun kena berhati-hati. Ambil langkah berjaga-jaga dan amalkan kebersihan diri. Memang pesan kat Suami dan anak Sis,Yana tu.

Sis pun dah batuk-batuk gak ni, tapi bukan sebab virus ya, tapi sebab kedegilan sendiri, Suami kata, tu batuk cari penyakit, sebab makan limau banyak sangat! Opsss hahahaha kan dah kena bebel hahahaha. Ye la, dah depan mata dua kotak limau, takkan nak tengok aje hahahaha.

So okaylah, tu je la nak membebel pagi ni, nanti kita sambung lagi. Sis pun ada kerja nak di siapkan dan kepala masih lagi berfikir, nak pergi ke tak..huhuhu..

Okay Bye..
Isnin yang indah.. Bismillah ...


P/S: Sedapnya laaa haii Mee Celup tu..rindu Paka!

8 comments:

  1. raya cina ni memang berkotak-kotak la makan limau tu..haha
    jaga kesihatan ye sis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Tiara, duk jeling aje, makan sebiji tak cukup hahahaha

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulilah, kena kontrol makan limau ni Wak hahahaha

      Delete
  3. dan akhirnya anak2 katak yang pergi..hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...geram sungguh lahaii kalau ingat-ingat..huhuhu

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.