WORDLESS WEDNESDAY - MAKANAN ORANG KELANTAN

WORDLESS WEDNESDAY - MAKANAN ORANG KELANTAN | Banyak sungguh makanan sedap-sedap orang Kelantan ni kan, lebih-lebih lagi kalau ke Pasar Besar Siti Khadijah tu. Kuss semangat, boleh jadi meroyan nengok apa yang mereka jual, kalau boleh semua nak di belinya hehehe.

Sempat juga Sis beli dan merasa beberapa jenis makanan orang Kelantan ni yang tak pernah lagi Sis makan. Meh nengok apa yang Sis sempat tangkap di sana.

Kuih Akok

Kuih Beko

Ketupat Manis - Ada isi serunding atau kacang

Etok

Aneka Lauk Nasi Campur. Udang dia kemain besar

Gelembong Buaya

Aneka Kuih-Muih

Yang ni di Thailand, tapi di Kelantan pun ada juga, Kuih Manis namanya. 

Paling banyak kami makan dan dapat merasa secara FREE, kuih Akok dan Kuih Beko tu, sedap giler!!..pantang di tanya, di suruh rasa, siap bagi free lagi, alhamdulilah..moga murah rezeki mereka. 


P/S: Duduk Kelantan boleh gemok woii hahahaha..

14 comments:

  1. ini bukan wordless wednesday ni..baik tukar terus tajuk tu ๐Ÿ˜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak apa janji ayatnya pendek dari biasa hahahahaha

      Delete
  2. Waaa~ ini memang speechless terus. Sedapnya makanan kelantan walau xpernah lagi pergi sana. ^^ feveret kuih akok tu,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, masa nak menaip pun sampai kecurrr hahahaha

      Delete
  3. etok salai tu alahai sedapnya kak, mula-mula makan dulu bukan main susah nk gigit makan isi nya dah lama oooh senang macam makan kuaci... semua sedap2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa dapat rasa 5 ketui aje sebelum perut masuk angin malam tu...kena gigit pecahkannya nak makan Dana...

      Delete
  4. walaupun beeha bukan orang klate, tapi beeha suka sangat dengan kuih akok. Haritu buat sendiri dia mcam tak jadi sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn, kalau di Johor ni depan rumah Mak Sis ada jual..memang kalau rasa nak makan beli sana, pun orang Kelantan yang buat tu..sedap...

      Delete
  5. kak..kuih taik itik xbli ke?haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak...aah ek takde plak dengar haritu derangs ebut kuih tu..ermmmm

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.