Header Ads


KEK MARBLE TRIO MAT GEBU MEMANG SEDAP!


KEK MARBLE TRIO MAT GEBU MEMANG SEDAP! | Yaa memang sedap, korang pun kalau Sis kata sedap, mesti korang tengok je dah tau sedapkan?. Yaa memang sedap! Kek Marble Trio Mat Gebu sangat lembut, halus dan tidak terlalu manis, memang sesuai kalau orang tua makan, ye laa sebab tidak terlalu manis.

Betul, Sis pengemar Kek Marble jadi Sis memang tau manis atau kurang manis. Untuk Kek Marble Trio Mat Gebu ni memang dia dah bagitau awal-awal, dia kurangkan gula dalam resepi tu, so memang kurang manis. Tapi cubalah ko beli di kedai dan makan, kompom maniskan rasa dia. Ye laa faham, dah nama pun kek kan..tapi kadang manis dia tu tak boleh bawa bincang! *Eh yang ko nak bincang dengan kek tu dah kenapa? Hahahaha..

Korang baca sini, baru tau ceritanya --> Resepi Kek Marble Trio 


Hari Jadi Mat Gebu 

Baru-baru ini pada 8 Januari 2020, Sis melapangkan masa sekejap singgah ke rumah Mat Gebu untuk meraikan harijadinya yang ke 44 tahun. Kebetulan Sis ada urusan di luar, makanya singgahlah ke Sedenak sekejap. Alhamdulilah atas keizinan yang di berikan oleh Suami.

Dan tak sangka pulak sampai rumahnya Mat Gebu, ehhh besday boy plak buatkan Kek Marble untuk kita, patutnya kita datang bawa kek untuknya, ini tak, kita datang pulak dia buat kek hahahaha. Tapi kata Mat, kek reward diri sendiri hehehehe.

[Baca Juga] : Selamat Hari Lahir Mat Gebu @ Adnan Ibrahim 



Kek Marble Trio Mat Gebu

Cantik sungguh kejadiannya. Sangat lembut dan moist. Bukan nak puji melambung, tapi sebab Sis ko dah rasa, so memanglah Sis ko cakap yang jujur. Kena plak kek kegemaran Sis, maunya tak sedap hahahaha sedangkan beli yang kat Petronas tu pun Sis ko kata sedap, inikan pulak air tangannya Mat Gebu. Lagilah sedap!..

Borak punya borak, dekat 2 keping gak Sis ko makan berbalas dengan 4 cawan air kopiO hahahaha. Adeii kalau dah ke rumah Mat Gebu ni kan, kalau dah jumpa dia memang panjang ceritanya, yang penting kami cerita hal dunia kami je, takde nak membawang cerita orang, kecuali adalah tersebut nama Ben Ashaari tu, sebab umur kami bertiga sama 44 tahun, so 44 tu pusing balik pun tak boleh nak kata muda, kan Ben kan hahahahaha...


Terima Kasih Mat Gebu

Alhamdulilah, Emaknya Mat Gebu pun sihat nengoknya, siap kata jalan pun dah laju hahahaha. Terhibur memang kalau berbual sesama dengan Mak Yah ni, macam-macam cerita keluar, ye laaa orang lama kan, kadang cite yang di ceritakan tu pun kita pun tak tau, salah satu nasihat pun ya.

Apa-apa pun terima kasih Mat sudi melayan aku yang makan dan minum non stop kat rumah ko tu hahahaha. Mananya tak, jangan kata Kek Marble je sedap, nasi lemak halba dia pun adeiii, sampai 2 pinggan Sis ko tambah hahahaha. Kesedapan sampai lupa diri makan.

Yang nak resepi Kek Marble Trio ni, bolehlah ke Dapur Tanpa Sempadan ni ya. Korang cubalah, mesti puashati. Blog dia tu jangan kata resepi Kek Marble aje, macam-macam resepi ada, dah macam buku resepi ko. Rajin tak rajin je korang cuba dan masaknya.

So selamat menjamu selera semua.


P/S: Syukur alhamdulilah...terima kasih Suami atas hadiah yang tanpa di sangka-sangka..Love You!

4 comments:

  1. subhanallah. cantik sungguh kejadian kek tu ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, dah laaa kejadiannya cantik, sedap pulak tu hehehehe

      Delete
  2. yang pun cik mat gebu, itu kek nya gebus tu kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh tak faham gak apa ko komen Dana, tapi keknya memang gebu hahahaha

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.