Header Ads


KEMAIN SUKA DIA MAKAN DURIAN!


KEMAIN SUKA DIA MAKAN DURIAN! | Tengok aje lah aksi anak saudara Sis tu bila dapat makan durian, kemain suka! Kita yang nengok pun jadi suka nengoknya hahahaha. Tergelak pun ya nengok aksinya, sebab si Danny tu giginya rongak depan, so sejak rongak, dia akan gigit dan makan guna gigi tepi, so bila makan durian pun jadi tersengget macam tu sekali hahahaha...

Rezeki anak saudara laa dapat makan durian semalam. Kebetulan Sis dan Suami baru aje belinya dan tiba-tiba adik Sis kata nak datang rumah sebab ada delivery kuihnya Florentine MamaDD tu, so dia singgah sekali kerumah hantar Sis punya juga, dan Sis ajak dia masuk kejap.

Kalau dah nama pun durian kan, macam mana nak sorok baunya, kompom laaa baunya melekat semerbak serumah kan, sebab itulah semalam, bukak sebiji bagi anak saudara Sis dua ni makan, Mamanya jamah makan sikit-sikit hehehe...nak bagi lebih, beli tak banyak, lagipun Sis anak beranak pun belum makan lagi hahahaha...



Bila di tanya, 'Mia nak durian?'...kemain laju angguk kepala tanda nak, yang adiknya Danny cecepat jawab, 'Woww durian?', hahahahahaa..adeii suka betul bila kata durian tu!

Bila mereka nampak duriannya, lagi lee excitednya hahahaa..comel tauu masa mereka dua ni berebut nak duduk...then Sis bukakannya sebiji, belum habis buka, tangan memasing dah capai duriannya, tak menyabo betulkannn...baunya pun adeii bikin Sis telan ayaq liuq gak semalam nengok hahahahaha.

Korang tengok aje laaa tu aksi mereka berdua tu...yang Mia pun sampai nampak durian siap terus jadi tamak, siap sebut, 'Ni semua Mia punya', hahahaha...nampak sangat suka makan durian kan...'hantu durian'...


Alhamdulilah juga, semua durian yang Suami beli semua elok, beli 6 biji aje, tu pun sekilo RM 15..janji dapat, sebab bila lalu depannya, nengok tak menahan, kena plak durian kampung katanya, memang lee sedap kan!. Nak kata musim, entah musim ke tak, tapi sana sini orang jual durian..

Sampaikan aiskrim pun ada aiskrim durian musang king wooo...ko faham aje laa sedapnya tu macam mana. So korang suka ke tak makan durian?

Kalau rumah Sis semua orang suka, boleh di katakan hantu durian juga semua, pantang jumpa! Lagi kalau Suami Sis, dia makan kurang tapi kalau nampak, memang dia beli, ingat kat anak-anak katanya, alhamdulilah ...

Okaylah nanti sambung lagi, curi-curi masa kejap update, dah 2 hari agak sibuk ke sana ke sini menemani Suami, ada kerja luar sikit. Tadi petang baru free dan malam ni pun nak keluar ada urusan..moga Allah permudahkan semuanya...


P/S: Tak sangka begitu buruk sekali perangai engko ek wahai Jal**...tak kusangka sangka..

2 comments:

  1. Ada lagi ke duriannya sis? Nak singgah rumah sis juga :P

    ReplyDelete
  2. Kemmainnnn kuningggnyaaa.... Hehe...
    Comey merekaaaaa makannn during...ruang sungguhhhhh

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.