LIRIK LAGU DENDANG PERANTAU - P.RAMLEE

LIRIK LAGU DENDANG PERANTAU - P.RAMLEE
Lirik & Lagu : P.Ramlee


Di hari raya terkenang daku kepada si dia
Kampungku indah nun jauh di sana ayah serta bondaku

Di tepian mandi danauku hijau yang damai selalu
Nun di sanalah tempatku bertemu aku dan dia

Apakan daya masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya

Impian yang murni tinggal menjadi kenang-kenanganku
Hanya rangkaian kata dengan lagu dendang perantau

Apakan daya masa tak akan kembali
Hancur musnahlah semuanya
Impian yang murni tinggal menjadi kenang-kenanganku



P/S: Walaupun semua family Sis di Johor, tapi bila dengar lagu ni, tetap rasa sedihnya... :(

8 comments:

  1. Aduh..tak redha dengan keadaan tak boleh kerana semua atas izinNYA kan Sis..tapi macam mana pun tak boleh dinafikan,PC manusia biasa rasa sedih yang mendalam itu ada sedari awal lagi walau pun dah ajar diri untuk tidak hanyut dengan rasa sedih sayu dan pilu berbisa di hati.Allahuakbar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa PC, Sis ni nasib juga laa ahamdulilah, family semua di Johor..so sikit sebanyak bersyukurlah masih boleh beraya sama..

      Delete
  2. ehee lagu ni la Tok Abah PM kata jangan dok ulang banyak kali..
    nanti sedih.. terkesan juga kan raya tahun ni tapi insyallah ujian sikit. utk kesenangan kita berganda nanti =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, dengar sekali jee Siti, dengar banyak kali nanti nangis hahahaa

      Delete
  3. syahdu lagu ni...terutama bagi ahli keluarga yang dah pergi...sebab bait kata hancur musnah segalanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn...aku kalau dengar sengsorang boleh nangis tersedu-sedu...

      Delete
  4. kami beraya di kampung dan di rumah mak ayah pun terasa lagu ni syahdu sayu ja :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah Sis juga Umi..walaupun semua ada di sini, tapi suasana tu tetap lain kannn

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.