WORDLESS WEDNESDAY - SIPUT GONGGONG


WORDLESS WEDNESDAY - SIPUT GONGGONG | Semalam Suami balik kerja awal, petang dah sampai rumah, tiba-tiba hulur satu bungkusan plastik, sekali tengok, wowwww Siput Gonggong laaa! Kemain jerit si anak Sis,Yana bila nampak. Yaaa kami anak beranak memang suka makan Siput Gonggong ni.

Alhamdulilah, rezeki anak-anak kata Suami, beli 2 kilo, makan sekali hadap aje time berbuka tu. Semalam memang Sis masak simple aje, hanya masak Macaroni Goreng Seafood. So memang Siput Gonggong ni kami anak banak meratah aje la cecah dengan Sos Thai.

Sis hanya rebus dengan serai, daun kunyit dan bawang putih. Tu jer..fresh hidup-hidup lagi siputnya!!



P/S: Anak-anak macam tak puas makan, Ayahnya kata, nanti ada rezeki beli lagi, alhamdulilah..

10 comments:

  1. Sedapnya . Lama tak makan siput gondang ni susuh nak,cari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, memang susah nak jumpa, sebab itu bila dah jumpa kena beli lebih...

      Delete
  2. seumur hidup saya rasa tak pernah makan lagi siput ni. selalu siput sedut je. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti cubalah kalau jumpa, sekali cuba mesti nanti gian nak makan lagi heheheh

      Delete
  3. Sedapnya Sis...pernah makan sekali kat senibong dulu.....memang sedap dan rasa tak puas makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa Senibong pun ada, tapi ikut musim, sama juga ni Suami dapat beli di Penggerang..

      Delete
  4. sedapnya...aku rasa sekali je aku pernah makan, dekat seafood restaurant felda air tawar tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa ko ada cakap tu, sedapkan, biasa memang rebus aje macam ni..

      Delete
  5. memang sedap siput gonggang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Wak, kalau kreatif, lepas makan kulitnya tu di buat aksesori hehehehe

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.