JANGAN BUAT EMAK MARAH!

JANGAN BUAT EMAK MARAH! | Tau memasing tercenggang bila dah kena marah yerr.. tau pun takut! Dah cakap elok-elok dah bebel semua tak dengar, sekali Mak keluar suara petir, baru semua terkejut beruk kann.. ingat Mak ni memain ke haa.. kang Mak hanggul kepada dedua tu kang.. Turun!!!

Dah takde kerja lain memanjat sana sini, semua pintu, semua tingkat, sampai ke atas batang langsir dua ekor ni manjat, mana laa Mak ko ni tak stress, jahanam semua kain langsir tu.. kang Ayahnya bising, bukan di marahnya dua ekor ni, balik-balik kang Mak ko yang kena.. 

Dua ekor ni laa yang buat Sis tersenyum, kadang geram, ada masa datang stress oii.. ada je akal dia dua ekor ni..tapi ada masa nyampah pun yerr hahahaha.. nyampah tengok muka annoying si dua ekor ni kadang, pandai buat muka simpati belas kasihan depan kita bila kita tak layan dia hahaha.. tang tu rasa nak hempukk jee muka dua ekor ni kakakakah.. 

Kucing Comel

Di suatu pagi..

Emak : Kenitttt Panjanggg... turun mak kata, ko nak kena ekkk.. nanti ko!!!!..

Kenit & Panjang keduanya terkejut dengan mata terbeliak takuttt... buah naik kecut dah.. 

Kenit : Panjang, habislah kita Panjang, Mak dah naik ijooo... 

Panjang : Alamakk habislah kita Kenit.. tidur luar laa kita..

Kenit : Kau laaa ni ajak Aku panjat-panjat, kan Mak dah bebel.. dah laa Mak tu ada darah tinggi, kang apa-apa hal kat Mak kang, sapa nak kaut taik kita Panjang ouiiii..

Panjang : Adoiii jom Kenit kita turun sebelum Mak perambat kita dengan pengeruk badan dia tu.,,

Kenit & Panjang pun turunlah perlahan-lahan sambil perhatikan Mak buat kerja di dapur sambil membebel.. 

Kenit : Syhhh diamm, jalan pelan-pelan..

Panjang : Kita nak sorok kat mana ni Kenit?..

Kenit : Ikut aje Aku.. 

Dengan perlahan si Panjang membontoti si Kenit berjalan ke dalam rumah..

Kucing Comel

Kenit dan Panjang terus naik panjat atas buai dan pura-pura tidur.. 

Panjang : Sampai bila kita nak pura-pura tidur ni Kenit?

Kenit : Diam je laa, Ko tidur je tutup mata, kita tunggu sampai Mak habis masak dan Mak naik atas mandi..

Panjang : Mak tak mandi lagi ke Kenit?

Kenit : Belum, kalau dah mandi takde la Mak pakai baju kelawar tu.

Panjang : Ye laa, kita tidur laa.. 

Emak : Hamboii kemain lagi eh, sedap membuta pulak.. makan tidur je laa ko dua ekor.. 

Terus Emaknya naik atas dan mandi.. 

Kenit : Fuhhh selamat kita Panjang..

Panjang : Bagus idea ko Kenit.. lepas ni kita panjat lagi okay.. 

Bersambung .... 


P/S: Ni namanya Mak ko takde keje bikin drama Kucing hahahaha.. 

21 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Nak mintak izin gigit diorang boleh? Sebab comel sangat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha silalah, bebaik kena cakauuuu hahahaha

      Delete
  2. Replies
    1. Kan Azian, tapi kadang gerammmm kenakalan mereka..

      Delete
  3. Adoii la kucing tu in action betul. Geram tengok hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha episod akan datang bersambung hahahaha

      Delete
  4. Hahahahaha.. betullah Lin, bela kucing ni utk menghilang stress, silap jb, Kita yg stress. Tapi merekalah penghibur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpe Kak, banyaknya kita yang stress dari ilang stress hahahaha..

      Delete
  5. Hahahaha...comel dua2 tu..kalau la bleh bela kucing kat rumah ni kan best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa SA, cukuplah dua ekor ni, tambah lagi, pengsan Omakkk

      Delete
  6. gerammm nak tepuk paha depa buas sangat ni.. kesian dekat emak hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha eh si Kenit tu paling suka di tepuk-tepuk pahanya.. nanti mesti ketiduran hahaha

      Delete
  7. Hebat mak
    Boleh faham apa perbualan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakakakakah... nampak tak Omak dah stress hahahaha

      Delete
  8. hahahhahahahahhahahahah woiiiiii tergelak aku baca! lawak betul budak dua ekor ni ek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tau takpe, tunggu episod akan datang..

      Delete
  9. pandai trick tanak kena marahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekekeke ada jee perangai memasing tu Atie..

      Delete
  10. Comelnya budak 2 ekor tu! Pandai ekkk pura2 tidur.. gigit kanggg!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment

Previous Post Next Post