SAYANG MEMANGLAH SAYANG, TAPI NAK BUAT MACAM MANA


SAYANG MEMANGLAH SAYANG, TAPI NAK BUAT MACAM MANA | Yerr ko, nak taknak redha je laa wuii.. dah le baru aje Suami gantikan simen depan rumah tu dengan batu-batu kecil yang orang panggil apa entah, Sis pun tak tau.. rasanya tak sampai pun setengah tahun, tup-tup dapat notis dari SAJ ni, kawasan rumah Sis semua kena korek untuk tukar paip line baru bagi mengantikan yang lama. 

Adoii masa cakap dengan Suami hal ni, Suami pun bising gak, sebab simen tu baru je ganti, tapi nak buat macam mana, bukan kuasa kita nak kata 'tak payah korek'... mereka jalankan tugas mereka, so ko sayang simen ko macam mana pun, rugi sekalipun, tetap kena korek.. 😓

Tapi nasib baik jugalah line deret rumah Sis bukan jalan 'main' paip besarnya, kalau tidak, jadi laa macam depan-depan jiran ni semua, habis semua kena korek.Now masa update ni pun keadaan depan rumah bising dengan buldozernya, dengan lori siputnya, dengan segala bunyi laaa.. memang 'stress' juga ko.. tapi apa nak buat, dah keje mereka.. kita biarkanlah mereka jalankan kerja mereka. 

Sayang Memanglah Sayang, Tapi Nak Buat Macam Mana

Sayang Memanglah Sayang, Tapi Nak Buat Macam Mana

Haa tengok tu, ni jiran depan rumah. Lagi kesian mereka baru je pindah, tentunya laaa semua simen tu baru aje bikin. Tup-tup haaa kena korek sebeso tu.. ni tadi Sis amik pagi tadi sebelum Sis keluar, sekarang kalau tengok, lagi teruk besor koreknya ko.. alahaii siann laa.. 

Macam Sis kata tadi laa, deret depan rumah semua tu, jalan 'main' paip besar, so memang sederet tu satu rumah semua kena korek untuk penyambungan baru. Kalau deret rumah Sis hanya mereka buat 'tapping' baru aje.. dan alih meter ke tepi dan ganti meter baru.. so tidak laa besar koreknya.. 

Sayang Memanglah Sayang, Tapi Nak Buat Macam Mana

Sayang Memanglah Sayang, Tapi Nak Buat Macam Mana

Tengoklah tu huhuhu.. simen lantai baru je bikin, dah kena korek dan pecah. Sayang memanglah sayang, tapi nak buat macam mana.. Tapi nasib baik laaa mereka pecah hanya satu kaki aje sederet tu sampai hujung. Hujung tu nanti dia akan letak paip baru tu. So nanti takde laa paip Sis lagi di tengah pagar tu. 

Dok bercakap dengan Suami tadi, takpelaa dia buat dan alihkan paip tu, nanti ada rezeki nak tukar dan pecah pagar ke dah senang, sebab dah takde lagi paip kat tengah pagar tu kan.. Boleh buat pago sebeso-beso tidak hahahaha.. Terus Suami iyekan aje laa, nak buat macam mana kan.. 

At least Sis tengok mereka buat kerja teliti dan kemas aja.. Nanti dah habis korek, mereka hanya akan simenkan aje semula. Tapi ada kena caj laa.. sebab mereka tolong simenkan, ikutkan bukan kerja mereka... takpelaa dari berlobang kang, lagi nayaa hahahaha.. 

Harini Sis dah macam mando, keluar masuk tengok mereka buat kerja, sampaikan Uncle yang buat kerja tu pun dah kenal sangat dengan 'muka' Sis ko ni yang banyak nau bertanya hahahaha.. maklumlah kena buat repot kat Suami, so keje keluar masuk amik gambo aje hahahaha.. 


P/S: Sakit gak kepala oii dengan bunyi bising depan rumah adoii... 😖

16 comments:

  1. Sygnya lah kan tapi nk buat macam mana... mmg stress bunyi bising macam tu sis harap² cptlah diorang siapkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Kak Min, nak taknak redha aje laa.. janji mereka buat sempurna..

      Delete
  2. Aduhhai...sayangnya..dah cantik dah simen tu kan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu tak sampai setengah tahun tu tampal simen tu haaa SA...

      Delete
  3. alahai baru aje tukar ri tu...takpe lah, nanti buat lain..bak kata gambar dalam entri baru aku tu...See the good in every situation..tiberrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yee Sun.. kan baru tambah bebatu kecik tu haaa.. habis kena korek dah..

      Delete
  4. sabae jer lah nasib kena sikit jer x macam jiran depan huu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laaa, nasib sekaki jee mereka korek, jiran depan laaa kesian semuanya..

      Delete
  5. Yang penting akhirnya hasil kerjanya kemas Sis. Kalau tidak lagi sedih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa PC, harap eloklah nanti dah siap, so nanti tampal balik je bebatu kecil tu..

      Delete
  6. moga moga nanti elok lepas dah siap

    ReplyDelete
  7. laaaa sayang nyaaa!!
    ni dah siap ke blm tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum siap lagi, harini baru nak simen..
      Tapi paip semua dah alih dah..

      Delete
  8. Aduh, sayang betul bila dah buat elok elok terpaksa merelakan juga. Takpelah, redha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa Fizah, nak buat macam mana, dah kerja dia kan..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.