SEJAK-SEJAK NI AWAN DAN LANGIT SANGAT CANTIKKAN?


SEJAK-SEJAK NI AWAN DAN LANGIT SANGAT CANTIKKAN? | Korang ada perasan ke, sejak-sejak ni awan dan langit sangat cantikkan?. Memang lama sangat tak keluar rumah Sis ni, tapi beberapa hari ni, bila tiba petang, Sis keluar siram kereta dan lantai depan rumah, memang kelihatan langit sangat cantik... tergamam sekejap nengok..

Masa mula nampak, Sis takde rasa nak amik gambar, sebab duk terpegun sengsorang kat depan luar rumah nengok langit, lagipun handphone dalam rumah.. sampai jiran depan rumah pun tengur, 'Cantik arr langit'.. hehehehe dengan dia sekali duk nengokkk.. 

Kemudian, esok-esoknya, tengah duk mengemas bilik atas, sekali lagi Sis ternampak langit dan awan kemerah-merahan dan kekuning-kuningan.. apalagi terus laaa capai handphone dan snap gambar buat kenangan..

SubhanaAllah memang sangat cantikkk.. terpesona mata memandang.. 

Sejak-Sejak Ni Awan Dan Langit Sangat Cantikkan?

Ni dari lens kamera handphone jee.. tapi kalau tengok dengan mata sendiri, memang sangat 'luar biasa' cantiknya.. rasanya pertama kali Sis nampak langit sebegini cantikk.. tak sama dengan matahari terbenam tauu.. ni lainnnn.. lagipun baru je jam 4pm ke 5pm macamtu.. 

Rasanya ramai juga ada yang share gambar langit dan awan menjadi merah kuning oren macam ni di instagram.. ada yang lebih cantikkk lagi mereka snap... 

Kalau korang ingat masa tahun 2019 dulu di Jambi, Indonesia, fenomena langit bertukar menjadi warna merah berpunca daripada keadaan jerebu yang sudah berada pada lapisan tinggi di atmosfera kesan daripada kebakaran hutan yang meluas.

Tapi masa kejadian tu memang merah gilerrr... sampaikan semua pemandangan dah macam haperr merah-kemerahan.. korang ada ingat?.. 

Cuma yang Sis dapat snap ni kejadian langit merah tu tidaklah menjadikan pemandangan merah, masih okay lagi, tapi memang sangat cantikkk... yang ada melihatnya tau laa macam mana indahnya ciptaan Allah swt... 

Dua tiga harini dah hujan aje tiap petang, takde laa nampak lagi matahari ke, langit ke.. dah masuk musim hujan awan gelap ajee, manjang hujannn tiap petang dan malam hari.. 

Korang kalau nampak, jangan lupa snap yaaa.. buat kenangan mata.. hehehehe.. 


P/S: Hari Ahad gini, malasnya laaahaiiii... lesu badan cuaca sejuk ni... aci tak kalau tak masak ekk hahahaha.. 

3 comments:

  1. Kat rumah ako... mmebiru je weii...
    petang2 malap sebab hujan ehhee

    ReplyDelete
  2. hobi anak bungsu sis snap gambar2 awan
    penuh camera phone dia dgn gambar2 awan yg cantik2

    ReplyDelete
  3. apesal kat tempat aku nampak putih aje...oh, sebab tak keluar rumah...siling rumah aku rupanya 😝

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.