WORDLESS WEDNESDAY - TULANG DAGING KORBAN


WORDLESS WEDNESDAY - TULANG DAGING KORBAN | SYUKUR masih dapat juga merasa daging korban walau hanya tulang aje. Memang dah kata gak dalam hati, mesti tahun ni takde la nak merasa daging korban, kalau tahun lepas masih ada juga merasa, tapi tahun tengok pada keadaan SOP sekarang, memang takde laa nak berkorban berlebihan bagai kann.. 

Tapi orang kata, rezeki tu tak salah alamat, maka dapatlah semalam tulang daging korban pemberian sesaorang. Alhamdulilah segar dan fresh baunya, Sis suka betul baunya.. dapat masak sup ni sedapnyaa.. Yaa petang nanti Sis nak masak Sup Soto Hijau tulang kurban tu.. Makan dengan lebihan lontong daun tu kan, sedapnya, buat sambal kicap...arghhhh... 

Walau nampak hanya tulang sesaja, tapi dah cukup happy dah Sis dapat sebahagian dari ibadah korbannya  tu. Terima kasihlah kepada si pemberi, moga dimurahkan rezeki dan sihat selalu. 

Betul ke lepas makan tulang daging korban, tulang tu kena tanam ?.. 
Korang pulak bagaimana? Ada dapat daging korban tahun ni?.. 

Tulang Daging Korban


P/S: Ikut bahasa, Korban atau Kurban? Ke Qurban? Ermmmm.... 

4 comments:

  1. Tahniah. Merah elok daging tu. Buat sup tulang memang sedap tu.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. masak sup sodap tu

    ReplyDelete
  3. Pernah jugak dengar pasal tanam tulang daging korban tu

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.