JANGAN KATA NAK MAKAN, CIUM BAU PUN KATANYA MUAK!


JANGAN KATA NAK MAKAN, CIUM BAU PUN KATANYA MUAK! | ORANG kata rezeki jangan di tolak, musuh jangan di cari, so kita duduk je rumah, tau-tau rezeki yang sampai, musuh bior lerr berkeliaran kat luar dengan virus Covid... yee laaa, musuh mana tau takut kannn, sebab dia pun hatinya macam setan  virus, jahat!

Ikutkan dalam rumah ni dah 'di larang' anak-anak untuk bawa balik durian lagi, gara-gara Ayahnya dah dua kali memborong durian. Satu kali sewaktu Ayahnya di Kedah, di kirimnya seguni durian, kemudian rasa tak puas, Ayahnya borong lagi 4 guni, haa tu baru betul-betul hantu durian.. tapi semalam malam, Ayahnya bawa balik lagi sebungkus durian ada 5 biji dalamnya.. 

Jangan kata nak makan, cium bau pun katanya muak! Adeii laaa anak-anak.. sampai macamtu sekali. So sekarang siapa nak makan duriannya????... 

Jangan Kata Nak Makan, Cium Bau Pun Katanya Muak!

Dari terbiar durian tu, Sis dan Suami pun kopeklah semalam semuanya. Ada laa jamah makan beberapa ulas berjemaah dengan Suami. Tu pun Sis larang gak Suami makan, takut berlebihan kang, panas dalam. Sebab semalam Suami kata dia macam kurang sihat asyik kena hujan ajaa.. takut lelebih demam pulak.. 

So lebih isi durian tu masuk je dalam bekas, simpan peti ais. Padahal ada sebekas besar tu juga tersimpan dalam peti ais belum makan. Hurmmm ye laa yang bedalnya Sis sorang, mau tak habis-habis duriannya.. 

Ingat nak buat Serawa Durian, tapi mood rajin belum sampai.. lagi pulak daun pandan takde, so tangguh lagii leerr nak mengerjakannya.. 

Jangan Kata Nak Makan, Cium Bau Pun Katanya Muak!

Tahun ni paling banyak sangat makan durian, muak tu belum lagi laaa kalau Sis, kalau ada depan mata, Sis bedal aje hahahaha.. cuma anak-anak dah taknak dah.. lagi kalau anak bujang tu, tengok pun taknak hahahaha.. katanya 'Mak tak jemu ek makan durian'... Sis jawab aje 'Alhamdulilah selagi ada rezeki Mat'... nanti si bujang tu 'Ye laa Mak' hahahaha.. 

Tapi semalam dah pesan kat Suami, lepas ni nak beli durian, dah taknak durian kampung, kalau nak beli durian Musang King ke, ioi ke, atau udang merah ke, bior kasi lelain sikit rasanya.. durian kampung ni rasa dia dah tak boleh nak masuk... nak yang piorrr lemak pepahitt plak hahahaha.. *demand ekkk.. 

Alhamdulilah atas rezekiMu Ya Tuhan.. nikmat apa lagi yang nak di keluhkan.. selagi ada, makan, selagi boleh, telan.. tapi beringatlah.. jangan sampai sakit, terus tak boleh makan.. 

Korang masih makan juga ke buah durian?.. 
Tempat Sis dah jual sekilo RM8 ko.. dah mula murah dah.. 


P/S: Siapa sini ada resipi Serawa Durian, boleh share link yaa.. nanti nak cuba, pastikan sedap.. 

5 comments:

  1. Haha ako blm muak lagi tp nk setel cucuk dl ahad ni.. Lps tu konpom g cari durian lagi hahah

    ReplyDelete
  2. kat sebelah ni, ada bubur durian mak baru masak. Hari tu pun, kemahen mak dok borong durian. kita yang macam rasa jemu nak makan dah. Tapi bila mak offer tu, rasa lah seulas dua, hehe.

    ReplyDelete
  3. Sedapnya durian sis Lin. Naniey x dpt merasa lagi ni durian tahun ni. X mencari lagi..

    ReplyDelete
  4. PC belum muak lagi..jemu pun tidak sebab memang antu durian..cuma buah duriannya yang belum dibeli. kawasan PC ni masih 12 ringgit ke atas sis sekilo.

    ReplyDelete
  5. Anak wak no 2 tak makan durian langsung
    Bau durian pun tak boleh
    Sekali dapat laki hantu durian
    padan muka

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.