SATU PERANGAI ORANG PEREMPUAN NI KAN, MALAS BETUL NAK LIPAT BAJU!

SATU PERANGAI ORANG PEREMPUAN NI KAN, MALAS BETUL NAK LIPAT BAJU! | Yaa Allah malasnya nak lipat baju oi! Takde ke mesin lipat baju ek, mesin yang basuh aje, terus siap dan keluar je dah siap lipat baju. Kalaulah ada, silap-silap Sis ko korek tabung nak membelinya hahahaha. Dasyatkan pemalasnya laaa..

Memang dari dulu sampai sekarang, tang lipat baju memang jadi pemalas betul. Pernah juga kadang, masa Emak Sis sihat, dia kalau datang rumah Sis, dia tolong lipatkan, tapi bila dah Emak lipatkan, mata kita pulak jadi macam rimas, sebabnya, lipatan Emak tak kena dengan lipatan kemas yang kita biasa buat. Dah satu hal, bukak balik dan lipat semula hahaha.

Korang sama macam Sis juga ke ha? Ke korang memang rajin melipat? Tapi bukanlah pemalas tu terus malas, cuma tang lipat baju tu paling kerja yang tak suka. Ko bagilah Sis mengosok ke, cuci pinggan ke, dan kemas rumah, tapi jangan suruh lipat kain baju, memang fikir soploh kali nak terima hahahaha.

Padahal kan dulunya Sis ko takdenya malas nak melipat kain baju ni. Masa ada anak kecik dulu kemain rajin, asal lepas aje cuci baju, terus duduk lipat kain. Tak pernah simpan sampai berbakul-bakul. Tapi sejak anak dah besar ni le, jadi malas pulak, adoii terbalik pulak ek.


Lepas tu, satu perangai datang lagi, lepas dah lipat, malas pulak nak menyusun masuk lemari hahahaha. Adoii ikut keturunan yang mana lee Sis ko ni ek. Kadang dah lipat, di biar sampai 3/4 hari, nanti nak pakai baju baru le angkat masuk lemari hahahaha. Sampai kadang Suami membebel, dan terkadangnya dia tolong angkat sendiri masuk dan susun dalam lemari hehehe.

Bukan banyak kerja apa pun, cuma tu ler kata, satu perangai orang perempuan ni, macam tu laaa. Malas nak lipat baju. Dulu masa Sis ada bibik, rajin pulak Sis ko ni melipat, Bibik cuma gosok dan susunkan. Kekadang aje dia tolong lipat. Pelik pelik, memang sangat pelik perangai satu ni hahahaha.


Satu jalan penyelesaiannya sekarang kan, banyak baju Sis, Sis hanger je hahahaha, so tak payah lerr Sis ko lipat. Nak pakai je agak renyuk, angkat hanger terus gantung dan iron stim hehehehe. Daripada baju tu berlonggok, elok le Sis hanger aje.

Tapi...jadi satu masaalah pulak, bila dah hanger, lemari pulak tak muat! ๐Ÿ˜†

Lagi satu hal kadang jadi termenung, nak susun tudung-tudung..adoii bila nak jalan kata takde baju, takde tudung, tapi bila dah cuci nak lipat nak susun, kemain banyak pulak tudung dan baju ek...eeeee memang sajerr je kann!!

Korang pulak acaner? Perangai sama juga ke? Ke lagi terukk! hahahaha


P/S: Tempat Sis hujan ni, tempat korang hujan tak?

20 comments:

  1. Ye betul....sebulan sekali pun blom tentu SA lipat..gantung je sampai penuh padat dalam lemari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn @Suria, sekarang dah termenung ni, mana nak sumbat dan gantung lagi ni adeiiii

      Delete
  2. hahahahah yeee, memang pompuan malas lipat baju! sesape pun! jangan berdalih! sebab tu, aku banyak hangerkan aje baju2..hahaha..baju basahan aje yang gulung2 masuk lemari...

    sini belum hujan lagi...ada amaran ribut petir lagi kan sampai kul 3 kang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ek @Sunah, pakai baju rajin, tukar baju rajin, nak melipat kemain seksa berat tulangnya hahahaha

      Ada amaran ribut lagi ke?

      Delete
  3. Kisah ko ni Lin sebijik sangat kisah Mak Inche.. Sekarang bilik Iman jadi port semunyikkan kain baju tak berlipat ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha kita nak buat gak gitu Kak @Seri, letak je bilik Amat, tapi tak sampai hati le pulak hahahaha

      Delete
  4. Hehehehe kita ni orang perempuan yang suka nya : SHOPPING BAJU jer!! xD setujuuuu tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tu pun bila nak pakai baju, manjang kat takde baju ek @Syaza hahahahaha

      Delete
  5. tulah, kalau dapat mesin lipat baju, rasa bahagia je hidup kita jap haha. Kita suka letak baju kat beg guni Ikea tu, kot dah cukup minggu ha baru lipat, hahaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakakakah kalau ada, Sis ko dulu yang beli @Farah hahahaha

      Delete
  6. Dulu saya pernah nampak mesin lipat baju kat ig..kira memang dah terciptalah..tpi belum komersial kot..kt luarnegara kot ada

    Yela kak..org ni lipat baju memang herm...malas la jugak..kadang berhari tak lipat..lol..tapi akhirnya lipat jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler, kawan pun kata macam ada, entah camne rupa agaknya ek @Cuya..
      Nak tak nak kena juga lipat dan susun kannn...

      Delete
  7. Masalah sama macam saya... Cuma saya kalau emak dah lipatkan, takde pulak saya nak pergi lipatkan semula bagi kemas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr @AZ, mata ni memang jadi gitu, orang lain lipat je, macam tak kena kat mata, so Sis bukak balik, lipat balik hahahaha

      Delete
  8. kan... kalau ada MIL kita, dia tolong lipatkan, tapi tulah, kalau dia lipat, bila kita nak susun, mesti lipat semula...hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyerr, orang tua kalau melipat, kadang tak diterbalikkannya bajunya hahahaha...

      Delete
  9. mia lepas kain dah kering kat ampaian.. cepat-cepat lipat. kalau tangguh nanti menimbun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa @Mia, dulu Sis buat gitu, sekarang anak makin besor, malas plak nak lipat terus hahahaha

      Delete
  10. saya lipat after 2 trip membasuh. anak2 sila duduk sebelah tolong terbalikkan kain baju tu. lepas dah settle melipat anak2 silakan bawak masuk baju letak susun dalam almari cantik2. gitulah saya buat. nak buat semua sendiri memang berbulanlah jugak agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus begitu, ajar anak dari kecik @Sheila, kalau dulu memang Sis buat semua, ni anak dah besar, memasing cuci dan lipat sendiri, baju sendiri je yang Allahu malasnya nak lipat hahahahaha...

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.