TENGOK TRAILER FILEM MAKMUM, GILA SERAM!

TENGOK TRAILER MAKMUM, GILA SERAM! | Kuss semangat gila seram plak filem ni. Sampai terbawak-bawak Sis ko nak solat duk toleh belakang dulu adoii haru! Padahal sejak-sejak ni kemain berani Sis ko layan movie hantu di Netflix, tapi bila nengok trailer movie Makmum ni, seram tak boleh bawak bincang oii!!

Filem ni baru di tayangkan pada 15 Ogos 2019. Ini kalau Sis ko nengok dalam panggung, mau menjerit Sis hahahaha.

Tapikan...kisah makmum ni memang ada yang benar terjadi. Pernah Sis dengar kawan cerita dulu, bila dia solat, seolah ada yang membisik di belakang mengikut solat sebagai makmum. Sampai pergi berubat kawan Sis tu. Seram tak seram kan? Iman kena kuat, tapi kalau dah membisik macamtu, mau lari Sis seribu langkah hahahaha.

Ermmm syaitan sekarang tak takut ek...walaupun kita tengah solat. Hantu apa tu yekkk...ermmm
Okaylah korang layan trailer filem ni, seram ke tak seram hahaha.

[Baca juga] : https://www.sislin76.com/2019/08/aku-penakut-tapi-tetap-juga-nak-layan.html




Filem Makmum 

Film horror “Makmum” yang diadaptasi dari film pendek berjudul Makmum mulai tayang serentak hari Kamis 15 Julai 2019 di Indonesia. Sebelumnya, film pendek karya Riza Fahlevi itu berhasil meraih berbagai penghargaan di industri perfileman hingga akhirnya diangkat ke layar lebar.

Film ini berkisah mengenai satu sosok makhluk halus yang suka berdiri di belakang para penghuni asrama tersebut, bahkan saat mereka sedang melaksanakan salat, hingga sosok ini disebut makmum.

Film Makmum itu ditulis oleh Riza Pahlevi, Vidya Talisa Ariestya, dan Alim Sudio. dan dibintangi oleh Ali Syakieb, Titi Kamal, Tissa Bianni, Adila Fitri, Bianca Hello, Jajang C Noer, Misha Jete, dan Arief Didu.

Tak hanya tayang di Indonesia, film ini juga tayang di Singapura, Malaysia, dan Brunei Darussalam.

Sinopsis Filem Makmum : Bahasa Indonesia ya.

Film Makmum berkisah tentang pengalaman penghuni asrama yang tidak khusyuk dalam melakukan ibadah salat, ketika mendengar suara yang berada di belakang mereka. 
Sosok ghaib yang disebut hantu Makmum oleh para penghuni asrama semakin mengganggu Rini (Titi Kamal).

Saat itu Rini (Titi Kamal) memenuhi permintaan Ibu Kinanti (Jajang C Noer) yang kesehatannya terus menurun. Namun Rosa (Reny Yuliana) sebagai pemimpin asrama yang baru tidak menanggapi ketakutan ketiga murid asrama yang bernama Nurul (Tissa Bianni), Nisa (Bianca Hello), dan Putri (Adila Fitri).

Ketiga murid asrama tersebut dilarang keluar asrama selama masa liburan karena nilai ketiga murid itu tidak bagus. Putri (Adila Fitri) mengalami kesurupan yang semakin sering, hal tersebut membuat suasana semakin tidak kondusif.

Hingga akhirnya Rini (Titi Kamal) menyadari ada sesuatu yang tidak beres di dalam asrama tersebut. Rini (Titi Kamal) mencoba membantu ketiga murid asrama dan berusaha menguak misteri tersebut.
Hingga Rini (Titi Kamal) tidak sadar bahwa nyawanya sedang terancam.



P/S: Ada yang dah tengok ke? Cer cite cer cite hehehehe...

12 comments:

  1. Kisah makmum ni kan, kita dah dgr dari sek rendah, pengalaman sepupu yg tinggal di asrama, uiiii... Seram uiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uiii Kak @seri seramm uiii....jangan cite huhuhu kita dah rasa serammm dah ni...

      Delete
  2. Replies
    1. Kita sejak-sejak ni je @Wak suka nengok filem seram...

      Delete
  3. Boleh tengok nihh,tapi waang kat Today ni...xde keluar pun...hahhaa.malas nak g jejauhh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerr @Nona, hanya di MBO Skudai aje yang adaa...huhuhu

      Delete
  4. uish...lama dah tak tengok cerita seram kat panggung..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm kita nengok ramai-ramai yokkk @Juju ..heheheh

      Delete
  5. terbawak2 sampai ke tido...hahahaha

    ReplyDelete
  6. Tak tenfok lagi cerita ni.. Macam menarik, huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis pun tak tengok lagi ni @AZ, rasa macam tak berani pulak nak nengoknyaaaa

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.