TIPS MEMILIH BAJU KURUNG YANG SESUAI MENGIKUT POTONGAN BADAN WANITA

TEKNIK MEMILIH BAJU KURUNG YANG SESUAI MENGIKUT POTONGAN BADAN WANITA | Sebelum tu nak tanya, korang tau ke tidak korang punya badan potongan apa? Setiap wanita mempunyai bentuk badan yang berbeza. Bentuk badan wanita banyak dipengaruhi oleh faktor keturunan, tabiat pemakanan dan aktiviti harian. Disebabkan perbezaan betuk badan ini, para wanita sering mengalami masalah dalam memilih pakaian yang sesuai kerana kurang memahami bentu badan sendri.

‘Walau apa jua cabaran bentuk badan anda hari ini, percayalah – pasti akan ada pakaian yang mampu membuatkan anda kelihatan hebat!’ - Randy Fenoli 

Menurut satu survey yang dijalankan, citarasa bentuk badan sempurna seorang wanita adalah berbeza di mata lelaki dan di mata wanita. Nampaknya, wanita lebih gemarkan bentuk badan boyish yang kurus dan “lurus” manakala lelaki pula sukakan bentuk badan yang lebih curvy, dengan dada dan pinggul yang penuh. Betul ke idok ? 


Korang yang mana ? Dah 43tahun ni, Sis yang Rounded Shape tu hahahaha..
Nak malu apa Boskurrrrr ...janji cukup sifat!

 Meskipun mmpunyai bentuk badan yang kurang sempurna, tiada manusia yang sempurna di dunia ini tetapi dengan kecerdikkan dan mempunyai ilmu pengetahuan kita berupaya menutupi kelemahan itu malah menjadikan kelemahan itu sebagai satu tarikan atau kelainan dalam setiap penampilan kita.  Kita seharusnya mengenali bentuk badan sebelum memikirkan penampilan kita kerana tidak semestinya setiap penampilan akan nampak gah dan 'mahal', tapi setiap orang pasti berbeza citarasa walaupun mnggunakan penampilan yang hampir serupa. Janji sesuai dengan bentuk badan/tubuh mereka. 

Setuju? Jom kita lihat tips dan teknik memilih baju kurung yang sesuai mengikut potongan badan kita. Kan dah nak raya ni kan..apalagi..moh le nengok ...







Sebab itu kebanyakkan baju kurung Sis berbentuk kurung pahang dan juga pesak gantung, so ada cutting pinggang sikit heheheh nampak le kurus sikit.. hehehehe 

Hampir setiap wanita mencuba untuk mengurangkan berat badan dan membentuk tubuh yang lebih menawan. Namun, tiada sesiapa yang mahu kelihatan kurus, rata dan tiada bentuk badan. 
Sebenarnya, apakah YANG KAU MAHUKAN WAHAI WANITA...

KURUS salah GEMUK lagi rasa bersalah ermmm...

Yang penting SIHAT!!! 

OkBai ..







P/S: Sis GEMUK ? Bila masa pulak Sis kata Sis KURUS ? Kau KURUS ? Tapi sihat ke kau ? ..


14 comments:

  1. ala.... mia pakai baju kurung johor je... hihihih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheeh sesekali cuba pakai yang di sarankan tu @Mia ...hehehehe

      Delete
  2. dana pear tu kak... hehehhe entah bila nk dpt rasa bentuk kecik sikit hehehe...

    dana lbh suka baju yg longgar2... kurung ada pilihan utama, berdart depan belakang pun jenis yg longar2 je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bentuk Pear pun okay juga, kena pandai pilih baju yang sesuai, mesti nampak kurusnya @NorHidana ...

      Delete
  3. Ai selalu main hentam je baju mana-mana pun.. sebab kadang x sesuai baju gini tapi corak dia sesuai.Kalau pakai x kena, ai x pakai dah. Kalau kena nanti lain kali ai pakai lagi.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah ko sabo je lerr, boleh hentam aje @Aisya...kalau Sis memang kurung pesak gantung dan juga kurung pahang tu haaa...

      Delete
  4. alhamdulillah baru tahu, memang info baru. sebelum ni, main hentam ja beli. asalkan berkenan di hati. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni bolehlah padankan dan sesuai dengan badan kan @Umi ..

      Delete
  5. ohhghh...lepassss nii nak pilih baju kena lerr bersama dgn sis...hhaahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha boleh...ajomm le beli baju raya @Farahain ...

      Delete
  6. PC pakai baju kurung biasa Sis...hehehe...tak pun jubah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jubah paling selamat @PC, Sis pun kalau raya banyak beli jubah, senang dan mudah ...

      Delete
  7. Assalamualaikum lin..betul tu kurus ke gemuk ke itu semua x penting janji sihat tubuh badan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama @Maszull..yer Maaa, sama jerr..janji sihat ..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.
The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com