KALAU MAKAN BUBUR BERLAUK KENYANG SAMPAI KE MALAM


KALAU MAKAN BUBUR BERLAUK KENYANG SAMPAI KE MALAM | Memang betullah, kalau makan Bubur Berlauk kenyang sampai ke malam jadinya. Sis kalau masak bubur berlauk gini, boleh makan sekali aje sekali jalan, nak makan lagi berulang memang tak boleh masuk perut. Tapi kalau anak-anak yeee.. boleh bertambah berulang-ulang makannya.. 

Sebab tu kalau masak bubur berlauk ni, memang habis licin periuk dengan lauk-lauknya. Lagi-lagi kalau anak bujang tu, peberet dia sangat menu bubur berlauk ni. Cuma Emaknya ajerr yang tak berapa nak selalu masak bubur berlauk ni hahahaha.. 

Biarlah tak selalu, so special sikit kan sesekali masak. Ni kalau dah selalu, sebut aje kang bubur berlauk semua buat muka kang... macam 'asam pedas' hahahah.. jaki beno kalau Emaknya sebut nak masak asam pedas eeeee... 

Kalau Makan Bubur Berlauk Kenyang Sampai Ke Malam

Kalau Makan Bubur Berlauk Kenyang Sampai Ke Malam

Korang tengok tu... kemain berlauk dia ekk, dah macam makan nasi bahahaha.. sebab tu lee Sis kata, kalau Sis makan bubur berlauk ni, boleh makan sekali jalan ajaaa.. makan laaaa banyak mana nak makan dengan lauk-pauk dia, kemudian nak berulang ke menambah ke, memang idokkk laaa.. 

Lauk-pauknya pun tengok mood, tapi memang kebiasaannya Sis akan masak:
Kangkung Goreng Belacan
Ikan Bilis Kentang Berkicap
Lobak Asin
Telur Asin
Chili Flakes 

Kalau rajin Sis bikinlah Sambal Bawang, Terlur Hancur ke, kalau tak, memang tu jee laa lauknya. Dan baru-baru ni Sis buat bubur berlauk, kebetulan ada baki sedikit Paru Goreng Berlado tu, Sis potong kecil-kecil, dan tumiskan balik dan makan dengan bubur berlauk ni, pun sodap... 

Kalau Makan Bubur Berlauk Kenyang Sampai Ke Malam

Sekarang ni kalau kat Pasir Gudang, boleh di katakan hari-hari hujan. So memang Sis akan masak awal sikit, siap masak terus makan, nanti dah siap kerja dan draft blog Sis, Sis akan duduk depan TV ngadap nengok Kdrama hahahaha.. now memang Sis tengah layan drama MINE. Dah nak habis episod dia ni, geramm pulak memikir siapa laaa yang bunuh si Ji Yong tu.. ermmmmm... 

Then layan pulak Love, Marriage & Divorce... arghhh ni lagi leeer sedih plak nengok.. kehidupan berumahtangga yang banyak gile konflik.. ermmmm.. banyak pengajaran dalam drama ni.. tapi paling stress gilerr nengok Penthouse 3 tu.. adoiii, kadang fikir, 'camne laaa aku terjebak nengok ni' hahahaha.. sakit jiwa oiii.. 

Korang layan ke Kdrama? Hehehehe.. 

Alaa layan aje laa buat isi masa lapang.. kang Sis kata aku duduk baca Quran, mencebik bibir plak ko.. benda gitu tak payah nak cite gan orang.. tu antara kita dengan Tuhan.. kita cite aktiviti biasa kita aje sudah.. takkan semua ko nak 'scan' apa Sis buat... errrrr..

So harini nak masak apa ek?.. hahahaha.. tadi sarapan dah buat Nasi Goreng Bilis..perut masih kenyang lagi ni... ermmmm.. 


P/S: Rindunya dengan anak-anak sedara huwaaaa tak puas rasa asyik videocall ajerrr.. 

2 comments:

  1. Bagus anak2 Lin nak berulang makan. Kat rumah ni, masak sekali, sekali la makannya.

    ReplyDelete
  2. ooo aku suka gila...boleh makan berulang2..sebab dia kan nasi air...cepat lapar balik..haha

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.