HARI KEEMPAT BELAS BERBUKA PUASA AKU MAKAN DI RUMAH BAKAL BESAN


HARI KEEMPAT BELAS BERBUKA PUASA AKU MAKAN DI RUMAH BAKAL BESAN | Perghh tajuk... 'Dah nak menantu ke Sis Lin?'.. hahahaha iyerr... insyaAllah doakanlah yaa moga dipermudahkan semuanya.. Bila? Tunggulah yaa.. buat masa sekarang ni, macam susah nak kata.. kes wabak Covid19 ni tengah tak stabil, kejap naik kejap turun, so kena tunggu dan lihat..

Jujurnya sejak anak Sis,Yana berkawan dan bertunang, memang belum ada sekali pun ke rumah bakal besan ni.. bukan tak sudi, salah satunya masa, faham-faham aje laa kerja Suami tu, tak menentu pergi baliknya.. kemudian bakal besan Sis tu juga, Suaminya kerja shift, so bila mereka off, Suami pulak kerja, bila Suami off, mereka pulak kerja...so sampai laa ke sudah tak pergi juga sana..

Dan alhamdulilah, Ramadan ni berkesempatan juga ke rumah bakal besan Sis di Kota Masai tu.. yee owang dekat je, sejengkal je dari rumah hahahaha.. so kalau raya tak payah nak merentas negeri ke daerah ke, senang.. 

Tiga hari sebelum bakal memantu tu dah bagitau, nanti datang kerumah berbuka puasa sama.. Sis pun dah bagitau Suami sesiap supaya senang dia adjust masa dia.. jangan nanti sampai masa, dia ada hal pulak, kesian orang dah masak semua kan.. 

Hari Keempat Belas Berbuka Puasa Aku Makan Di Rumah Bakal Besan

Dalam jam 6pm Sis, Suami dan Yana gerak dari rumah ke rumah bakal besan tu.. gerak awal sebab takut jem ye juga time orang sibuk balik berbuka dan ke bazar.. dan lagi satu Sis bagitau Suami, biarlah datang awal, dapat berborak-borak.. takkan laa datang terus azan nak makan aje kan..

Alhamdulilah sampai juga.. Bakal besan tu masak menu Nasi Tomato, Ayam Masak Merah, Udang Masak Sambal, Satay Daging & Ayam, Karipap Kentang, Buah-buahan, Kuih-Muih dan juga Agar-Agar Santan.. punyaa banyak makanan, dah macam buffet ramadan pulak hahahaha.. 

Sis datang tak bawa apa, hanya bawak Kek Buah sebekas aje untuknya.. 

Hari Keempat Belas Berbuka Puasa Aku Makan Di Rumah Bakal Besan

Memang meriah makan ramai-ramai sambil berborak.. ada jugalah perbincangan mengenai majlis perkahwiann anak kami nanti.. tapi memasing sepakat, kita tunggu dulu macam mana keadaan wabak ni dulu.. jika begini aja, makanya majlis nikah aje laa kita dulukan.. laksanakan mana yang wajib dulu.. lain-lain hal, kita tunggu dan lihat..

Mana Nasi Tomatonya? Uishhh takkan lee nak amik gambo oii.. ni pergi bukan food review hahahaha.. aje kang si Yana menjeling kekekeke... ikutkan hati nak je amik gambo, sebab semua nampak sedap, tapi ishhhh Sis ko kan pemalu, so jaga adab oii.. hahahahaha..

Apa-apa pun bersyukurlah... Sis dan Suami gembira dan bersyukur, keluarga bakal besan dan juga bakal menantu baik orangnya, sayangkan anak Sis.. tu yang Sis utamakan.. moga jodoh mereka berkekalan dan hidup bahagia senantiasa.. 

Balik aje dapat bekal sebekas Agar-Agar Santan dan juga sebiji buah mangga, manis gilerr.. agar-agarnya pun sedap.. Sis memang suka.. 

Terima kasih bakal besanku.. 


P/S: Macam tak percaya aje anak aku nak kawin dah huhuhu... 

5 comments:

  1. Dah nak berbesan ye kak? Macam tak cayq lak...kalau tgk muka dalam gambar, nampak macam sebaya saya je. Tapi anak sulung sy baru form 1

    ReplyDelete
  2. wah besan orang ade ade ni makan nasi tomato ., hehehe ;p

    ReplyDelete
  3. ahahahah jangan weii ko buat macam food review..nanti bakal besan ko pun nak jadi blogger gak 🤣😜

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.