HARI KETIGA BERBUKA PUASA AKU MASAK SOTONG KUNYIT


HARI KETIGA BERBUKA PUASA AKU MASAK SOTONG KUNYIT | Baru masuk hari ketiga, tapi otak dah blur fikir nak masak apa, padahal hari-hari juga masak ekkk.. aishhh gini laa tiap kali datangnya Ramadan.. ada lagi 26 hari lagi oiii puasa, jenuhlah fikir resepi apa hahaha.. Korang pun sama gak ke macam Sis?.. Ke korang beli jee kat Bazar?..

Bazar? Oh, memang idokkk lerr... buat masa ni kalau boleh elak, elaklah ke bazar yang terlalu sesak sangat tu. Tahun ni agak luar biasa keadaan di bazar kan, susah nak kata, cakap lebih kang kata ni tak faham keadaan rezeki orang, tapi mana SOP dik nonnn oiii... penat tau kita ni duk PK PK PK... ermmm...

Hari pertama berbuka puasa bersama Big Family, hari kedua berbuka puasa anak masak Ayam Kurma, so hari ketiga berbuka puasa semalam Sis masak Sotong Kunyit ajer.. resepi mudah dan simple, hiris-hiris semua bahan, then tumis campak, dah siap janji masak hahahaha.. 

Hari Ketiga Berbuka Puasa Aku Masak Sotong Kunyit

Nasib baik jugalah Suami tak berbuka di rumah, kalau tak memang bebel laa dia sebab Sis kerat Sotong tu macamtu hahaha.. dia paling jaki kalau sotong di kerat.. nanti katanya; 'Baik beli sotong kecik jer' hehehehe.. tapi sebab sotongnya pun tak banyak, so Sis keratkannya jerr.. 

Laguipun makan pun berdua, Suami dalam jam 9pm lebih baru sampai rumah dari kerja, so memang dah makan.. tu pun semalam dia makan juga nasi sikit, sebab nampak Sambal Belacan dan Ikan Kering tu hehehehe.. 

Hari Ketiga Berbuka Puasa Aku Masak Sotong Kunyit

Ko tengokkk, mau tak tergodanya Suami nengokk hahaha.. masa tu dah hantar dah dalam group wahtsapp, Yana dengki Ayahnya hahaha.. tu yang balik walau dah malam, Ayahnya makan jugaa.. padahal katanya dah makan nasi.. hehehehe.. 

Selain Sotong Kunyit, Sis goreng juga Sayur Kubis Goreng Bertelur, dan ada seketul lagi Ayam Masak Kurma semalamnya buat tambahan.. lain-lain hanya Kurma, buah Oren dan Keropok Ikan Trengganu.. Jadilah kannn... bukannya makan snagat pun,., 

Paling tak semalam kekenyangan air betul.. Yana buat air Anggur Soda Longan.. kemain sejuk dek tekak masuk time berbuka.. tu yang buat kenyang air adeiii.. lepas ni jangan memacam lagi, cukuplah segelas air KopiO Mak secawan.. kang ada sendat nak pakai kebaya raya kang hahahahaha... 

Dan harini nak masak apa? Yeee harini dapo OFF... sekian.. 


P/S: Tekak ni sampai laaa ni teringinnya Ayam Percik bazar... tapi...... 

3 comments:

  1. Sedap plak nampak sotong tu ha...okey esok beli sotong la buat goreng kunyit...

    ReplyDelete
  2. Haaaa.. Kita baru masak jugak sotong goreng Kunyit ni, paling senang dan semua suka

    ReplyDelete
  3. itu lah...sekarang ni macam cepat nau kenyang kalau berbuka...tapi kenyang airrrr jee

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.