MENU SAHUR PERTAMA AKU PAGI TADI, ASAM PEDAS IKAN


MENU SAHUR PERTAMA AKU PAGI TADI, ASAM PEDAS IKAN | Rajin tak rajin haaa, pepagi Sahur Asam Pedas, ko hado? Hahahaha.. tapi jangan ingat rajin sangat Sis nak masak pagi tadi, tidakkk.. Asam Pedas Ikan Tebal Pipi ni, Suami Sis yang masak malam tadi. Ikan tu pun ikan hasil memancing dia baru-baru ni. Bila di tanya nak masak apa, Suami kata, takpe dia nak masak, so ookay.. 

Balik aje kerja lepas Maghrib tu, Suami dah siap beli semua bahan untuk memasak. Then berehat kejap Sis buatkan KopiO, then tunaikan dulu mana yang wajib, dalam jam 9pm jugalah baru Suami mula memasak. Sis hanya bantu mana yang perlu aje. 

Ikan tu pun Sis nyiang dan siap potong hanya sekor je, dapatlah 4 kerat, jadilah hanya kami 3 beranak aje yang Sahur nanti. Sebelum ni dah Sis masakkan Kari, ikan yang sama, so kali ni Suami kata dia pulak nak masaknya.. kita tengokkk.. 

Pung pang pung pang, sampai bersin mewangi satu rumah, akhirnya siap juga Asam Pedas Ikan Tebal Pipi Suami. Bila dah di rasa, dan dah siap, ingat boleh tahan ke godaan hanya nengok aje dan tunggu Sahur? Hahahaha.. takde maknanya... di ceduknya sesenduk nasi, ceduk kepala ikannya, then makan laa malam tadi juga buat rasa-rasa kata Suami kekekeke.. dia ajaknya Sis juga makan, Sis jamah-jamah aje, perghh sedap gilorr hahahaha.. 

Asam Pedas Ikan Tebal Pipi

Sup Sayur Petola

Dan pagi tadi, kunci jam 4.30am, bangun hanya panaskan lauk aje, dah mudah kerja Sis di pagi Sahur pertama untuk tahun ni. Sayu je hati bangun pagi ni... Kalau tak selalu, si bujanglah duk bangun bila Sis dah mula di dapur, tak payah di kejut, sambil meneman Maknya masak dia bancuh air Milo dia, tapi ni dah balik Kampus, ermmm sengsorang aje laa Sis di dapur.. 

Dan bukan hanya Asam Pedas aje yang dah siap masak malam tadi, nak kerja mudah, Sis siapkan juga masak Sup Sayur Petola Telur untuk menu tambahan Sahur pagi tadi. Bertambah senang semua menu dah siap. Sahur tadi panaskan lauk dan hanya gorengkan Telur Dadar aje. 

Menu Sahur Pertama Aku Pagi Tadi, Asam Pedas Ikan

Menu Sahur Pertama Aku Pagi Tadi, Asam Pedas Ikan

Tengok je laaa tu, kemain suka memasing dapat seketul petola dari sahabat Ina hahahaha.. lawak betul.. Yaa inilah sahabat Geng Bokeh namanya kalau ikut group wahtsapp kami. Tapi kami ni semua kenal dari Geng Aerobik dan Zumba, cuma ada sorang je tu yang belakang Sis, dia jiran sama taman Sis. Dialah geng makan, dialah geng ngaji, dialah geng usrah hahahaha.. 

Ikutkan ada sorang lagi Kak Zizi, tapi dia sibuk sebab menjaga Abahnya yang dah uzur. So kami berempat aje laa.. jadilah dapat jumpa semalam makan minum sebelum Ramadhan. Nas pun ada bagi Cokelat Raya hahaha.. Sis bagi mereka Kurma, berbagi rezeki kami semalam.. alhamdulilah..

Tu laa dia cerita kisah sebelum Ramadhan.. 

Pagi ni alhamdulilah, badan pun rasa semangat dari sebelumnya.. harap-harap dipermudahkanlah urusan menunaikan ibadah Puasa Sis ni.. banyak dan ada je halangannya.. huhuhu 

So harini nak buka apa korang harini?.. 


P/S: Terima kasih Suami yang selalu ada je hadiah' surprise di bawa balik.. Saya suka ❤

10 comments:

  1. alhamdulillah memang nampak kesedapan asam pedas tu sis..moga dapat la kita beribadah dengan sempurna bulan Ramadhan tahun ni..ameen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa alhamdulilah.. meh laa buka sini, nanti aku masakkan ko..
      Aamiinn..

      Delete
  2. Salam ramadhan dari CCL
    Terus terliur nampak menu asam pedas ikan tu .

    ReplyDelete
  3. salam ramadan.
    Selamat menjalani ibadah puasa dan terawih.
    semoga dipermudahkan segalanya.
    take care and stay safe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berpuasa juga buat Han..
      Moga semuanya dipermudahkan jua..

      Delete
  4. salam Ramadan Kareem Lin,mudah masak malam siap2, bangun sahur panaskan sahaja kan, kak ana pun camtu gak sama bangun 4:30 pagi:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadan juga buat Kak Ana..
      Ye Kak hari-hari bangun jam 4pagi ni aaaa...

      Delete
  5. Huntungla suami pandai masak
    Wak hanya pandai komen masakan orang aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah Wak..
      Takpe Wak, janji ada juga yang masakkkannya tu..

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.