Header Ads


SEJAK #STAYATHOME NI, KULIT MUKA AKU SEMAKIN CERAH!


SEJAK #STAYATHOME NI, KULIT MUKA AKU SEMAKIN CERAH! | Sila jangan gelak, tapi korang patut lihat cermin dan cermin muka sendiri hahahaha. Adakah benar apa yang Sis katakan tu? Kan kan kan..

Yaa sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ni, Sis perhatikan kulit muka Sis semakin bagus, semakin bersih putih sekata, cerah, dan juga kurang warna gelap pigmentasi. Mungkin sebab berkurung aje  #StayAtHome dan kita pun tak terdedah dengan panas, makanya kulit muka tu nampak sihat putih berseri, eceeee gitu!

Tang kulit muka sekata tu memang ketara sangat nampaknya, sebab dah takde dah nampak muka belang-belang akibat kesan panas pakai tudung di bulatan muka, kalau tak, bila keluar je rumah, balik rumah tanggal tudung, terus macam ada acuan kat muka tu hahahaha..tak payah nak gelak, Betul tak? Yang perempuan fahamlah kan, yang lelaki biasanya belang tu di leher baju tu, hehehehe.

Lagi satu nampak sihat tu sebab kita takde guna bahan makeup sekian lamanya. Ye, biasa kalau nak keluar rumah, paling bodo pun tepek foundation kan, then segala macam le bahan makeup, now dah duduk rumah, Sis hanya pakai krim muka dan mosterizer jer. Sunblock tu kekadang aje pakai. Banyaknya lupa aje nak guna hahaha.

Soalan: Sis guna krim muka apa?


Selain dari produk Hada Labo, salah satu krim pencerah muka yang Sis pakai adalah Pencerah Wajah SAFI ni haa. Yaa Sis baru gunanya, masuk ni baru 2 tiub dah habis. Nampak macam ianya ada kesan yang baik pada kulit muka Sis.

Murah pun murah, tak sampai pun soploh hengget hahahah. Sampai Suami pun kebas curi-curi gak pakai sekali hehehe. Bior le pakai murah pun, janji ianya betul-betul halal dan tidak menggunakan bahan yang merosakkan kulit, ye dak?.

Kang dari nak cantik, beli memahal, bila dah tak mampu nak beli, dah tak pakai, muka terus jadi hitam lebam...masa tu ko salahkan produk tu pulak, padahal ko yang pakai tak konsisten. Yaa ada satu perangai manusia, suka tukar-tukar produk, belum habis pakai satu produk, then orang kata ini bagus, ehhh dia pun tukar, so macam mana ko nak tau satu barang tu bagus?..sangat pelik!

Sis orangnya senang, kalau Sis dah suka satu produk tu, Sis akan pakai sampai jemu, walaupun murah sekalipun. Dulu lagilah, Sis pakai krim Temulawak RM5 jer, masa tu muka kena cikenpox gile-gile habis punya hitam bintik-bintik. Sis pakai hampir dekat 5 bekas, alhamdulilah sampai sekarang, memang takde pun sikit bekas cikenpox tu di muka.

Yaa Sis ni jenis orangnya setia laaa senang cakap hahahaha. Bukan nak puji, tapi realiti huahuahua. Itu Sis la kalau pakai produk muka, kalau korang Sis tak tau le. Ada orang suka branded, ada orang tak kisah (macam Sis), terpulanglah, janji ada laa pakai produk muka, kang tak pakai langsung, lagi cepat muka nampak tua, at least ada pakai.


Haa lagi satu, rajin-rajinlah minum air masak dan makan buah-buahan. Tu pun salah satu menjadikan kulit muka berseri, putih dan ber'kualiti' hahahaha. Yer kalau tak #DudukRumah, memang susah nak minum air masak kan? So bila dah #JustStayAtHome aje ni, memang banyak minum air masak.

Buah pun memang Sis banyak juga membeli. Tapi yang paling rajin membelinya, Suami Sis laa, ada je buah yang dia bawak balik. Paling Suami suka beli adalah buah mangga. Kalau malam tengok TV mesti Suami minta potong mangga, siap tanya lagi, 'ada lagi tak buah mangga?' hehehehe..

So korang macam mana? Kulit muka tu ada putih tak? Tapi kalau jenis kulit muka warna 'tan' sekalipun, mesti ada juga nampak perubahan pada kulit juga kan? Bukan kata kulit hitam tu memang hitam oii...bak kata orang, hitam-hitam si tompok manggis, sungguhpun hitam, dipandang manis..eceecece....

Okaylah, cukup dulu ceritera Sis harini...korang jaga diri dan #StaySafe ya!..


P/S: Hurmm sekarang ni dah tak kisah minyak mahal ke murah, bukan boleh kemana pun kann...ermmm..

18 comments:

  1. wa. tak pernah lagi pakai safi yang ni. tapi boleh try kot kan. since duduk rumah ni tak buat apa. kita pakai serum je. mungkin boleh try safi kot. thank u share!

    ReplyDelete
  2. wauuu nanti jumpa, da macam neelofa lah! haha!

    betul lerr, harga minyak turun pun, bukan dapat pergi mana2...huhuhu

    ReplyDelete
  3. Memang sebelum makan elok makan buah buahan bukan makan buah selepas makan nasi. Bila duduk rumah tak kena matahari semakin cerah la kulit ditambah pulakndgn produk sesuai.

    ReplyDelete
  4. Perasan jugak sebab sebelum PKP ni memang kulit muka saya gelap sebab banyak berjemur.

    ReplyDelete
  5. betul la sejak pkp jerawat pun segan2 nak naik. krim temulawak tu memang lagend.

    ReplyDelete
  6. Setuju! Saya tak kisah pakai yg murah asal ada efek dan kesannya jika bagus utk kulit. Kita maintain je tak cerah sebab masih leluar bekerja. Namun asal kulit sihat dah memadai.

    ReplyDelete
  7. Betul. Marina tak kisah jenama tu mahal le murah yang penting serasi. Pencerah wajah jenama safi ni nampak menarik
    Bolehla cuba

    ReplyDelete
  8. Mungkin tak kena cahaya matahari ek

    ReplyDelete
  9. safi mmg terbaik.. produk yg bagus

    ReplyDelete
  10. kulit muka aida, ntah la. biasa2 je kot, sis.
    tapi, anak2 dara aida berdua tu, nampak ok.
    tak ke sekolah, cerah kulit diorang.
    diorang memang aida baru tukarkan facial wash kpd safi.
    ok plak struktur kulit muka diorang! sesuai la plak...

    ReplyDelete
  11. Bila duduk berkurung dalam rumah memang nampak ketara lah kulit muka jadi bersih dan cerah. Macam sis lin cakap lah muka tak terdedah dengan matahari dan mekap. Sama macam saya juga kadang kadang pakai sunblock sebab banyak lupa. Dekat rumah pun saya pakai yang basic saja..

    ReplyDelete
  12. Bila duduk rumah ni, nampak kulit muka sihat la sikit. Tak terlalu kusam.
    Macam kita ada juga keluar sekejap-sekejap.
    Cari barang keperluan.
    Tapi tak la kerap.

    ReplyDelete
  13. Wowww..bagusnya. sis sejak pkp ni kulit makin kusam sb x pakai apa2..huhuhu. Lps ni nak jaga muka gak lah

    ReplyDelete
  14. guna Safi ye sis?... dulu masa zaman sekolah memang rajin jugak guna Safi ni... terikut-ikut dengan geng-geng yang rajin jaga penampilan... kita ni lasak bebeno... tapi okay kulit masa tu... sekarang ni dah malas sikit... hehehehe... boleh la nanti nak guna balik... nak jaga kulit balik...

    ReplyDelete
  15. Memang dalam tempoh PKP ni kulit makin cerah sebab kita tak terdedah kepada cahaya matahari..iena pun perasan , bukan muka je cerah..badan pun sama :D

    ReplyDelete
  16. kita tak makin cerah pun sbb buat keje wlpun dalam umah duduk mhadap matahari...hihih tapi perubahan kulit nmpk lagi bersih dan anjal sbb tak bercampur toksin di luar kan...

    ReplyDelete
  17. Suka juga buah Mangga. Perasan juga tang kulit muka ni, lebih bersih masa duduk rumah ni. Kalau lmbt cuci muka pun tak rasa macam berpasir je kulit tu.

    ReplyDelete
  18. wah.. produk safi terbaru ke? boleh mencerahkan wajah yea.. ni yang buat TB rasa nak try ni.. nak jugak wajah cerah berseri macam sis lin.. hehehe

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: linmdnoor@gmail.com

Powered by Blogger.